Вести

Мировић: Имао сам тим за нападе и победе у протекле три године

Председник Покрајинске владе Игор Мировић најавио je важан састанак у недељу у кабинету председника Републике Србије Александра Вучића на тему заједничких инвестиција у Војводини по основу Националног инвестиционог плана који ће се реализовати у наредних пет година.

Војводина, како је Мировић навео, излази пред председника са око 40 нових пројеката који имају и грађевинску дозволу. Предстојећи састанак у Београду о заједничким инвестицијама је доказ да је концепција окупљање око пројеката, коју је Мировић најавио приликом формирања Покрајинске владе 2016. године, добила национални значај.

* Да ли сте задовољни издвајањима из републичког буџета за Војводину?

- Да. Зато што се уставни оквир поштује, зато што смо заједничким радом успели да реструктурирамо јавне финансије и зато што, у односу на тих седам процената, добијамо још много новца за пројекте директно из самог буџета Републике. Добијамо због тога што смо, прво, промовисали политику која се заснива на том заједничком инвестирању уместо раније политике која се заснивала на сукобима и није било могуће дефинисати заједничке приоритете и заједничке оквире за финансирање. Друго, тим којим руководим је показао ванредну спремност да припреми пројектну документацију. У овом тренутку за све регионалне болнице и клинике у Војводини поседујемо грађевинске дозволе, или је у току израда пројектне документације. То није забележено ранијих година и деценија. У овом тренутку у систему „Вода Војводине” готово да не постоји регионални систем или онај који је важан за двонаменско снабдевање и битан за укупну одрживост система, у којем нисмо започели пројектовање или немамо грађевинску дозволу. Кад говоримо о индустријским зонама, готово да не постоји општина у којој нисмо завршили индустријску зону, или да радови нису у току. Значи, све области су покривени великим радом који претходи реализацији великих инвестиција. Дакле, показали смо спремност да можемо новац који грађани Србије зарађују због раста укупне економије, употребити за велике и важне ствари за Војводину. Због тога сам задовољан.

 

О закону о финансирању Војводине

* Да ли би садашње издвајење из републичког буџета могао заменити закон о финансирању АПВ?

- Сигурно. Зато што са законом може додатно утврдити предвидивост модела. Зато што се законом може утврдити још неки механизам који може бити нека врста осигурања за будући раст прихода. Зато што се законом може утврдити и могућност да додатно уђемо у разне финансијске токове и задуживања: хартије од вредности, муниципалне обвезнице, све оно што на тржишту постоји како да Војводина с одређеним додатним приходима индукује сопствени економски развој, водећи при том, наравно, рачуна о укупним елементима економије и могућностима да на тај додатни начин прикупља новац. Све то треба да буде у једном закону за који сам више пута говорио да је неопходан, али то не зависи од мене. Ја сам само једна сламка која покушава и увек то питање веома рационално поставља на дневни ред. Јер, кад немате закон који је нужан и не покрива ту важну област, онда то у будућности може бити предмет манипулација, може бити изложен у некој зони апсолутног незнања или може бити предмет неке врсте политиканства, што није добро. Војводина то не тражи. Војводина тражи рад, заједништво, добре пројекте и предвидив модел финансирања. Видели смо како то изгледа кад то Војводина тражи на начин на који замишља један затворени круг елите. Мислим да то ником није донело ништа конкретно и ништа добро.

* У Покрајини је у прошлости било финансијских малверзација око пројеката, примера ради, код реконструкције дворца Хетерленди, новосадске Бетаније, бање Јунаковић, као и приликом коришћења новца из такозваног фонда Драгослава Петровића. Да ли је неко одговарао због тих малверзација?

- Немам сазнања о томе да је било ко одговарао, осим да се воде поступци против одговорних у неколико случајева, и то у иницијалним фазама. Ми смо могли само све оно што су они уништили поново почнети да градимо. Примера ради, у наредних тридесетак дана, негде између 1. и 15. септембра, почињу радови на изградњи „Хетерленда”. За Клинику за гинекологију у току је јавна набавка, очекујем да се заврши до краја августа, значи да негде у октобру очекујем почетак радова. Морао сам као некакав трагач за промашеним инвестицијама пре свега да дођем до саме суштине, да променим одговарајуће пројекте, често и намену објеката, да се изборим с правосудним органима који су због истраге блокирали, често својом одлуком и затворили објекте. Све сам радио не бисмо ли због грађана успели да изађемо из тог зачараног круга и све те објекте, те црне тачке, ставимо им на располагање. То су два најактуелнија примера, с којима ћемо завршити ту црну серију. То је велики успех. На крају смо мандата и својим наследницима ћемо оставити све чисто. Ниједан промашени уговор, ниједну промашену инвестицију, ниједну инвестицију која је започета па се одустало и стоји као грађевински скелет, нећемо оставити. Гледајући уназад, то се дуго није десило. Било је таквих ствари и за време комунистичке власти и каснијих, у овом мандату не. Све што смо започели, завршили смо. Само у Новом Саду у септембру отварамо кухињу за Предшколску установу  „Радосно детињство”, такође један од проневерених и уништених пројеката претходне власти, започет, ако се не варам, још 2010. Деца у „Радосном детињству” ће имати кухињу по стандардима било које европске земље. То смо обезбедили заједничким радом Град Нови Сад и Покрајинска влада. У октобру, између 1. и 15, очекујем отварање прве фазе Научно-технолошког парка: све је обезбеђено и намештај стиже за неколико дана, обезбедили смо новац за опремање, а у новембру очекујемо завршетак свих радова на згради Радио-телевизије Војводине. Радимо с пуном одговорношћу да дата реч мора бити реализована и преточена у дело. С поменута три примера нових пројеката и примера оних пројеката који су били црна серија Пајтићеве владе које сад исправљамо, показујемо шта смо урадили за протекле три и по године.

 

Фудбал, статистика и политика

* Да ли бисте поново прихватили да будете на челу Покрајинске владе?

- Знате шта, у фудбалу, посебно у енглеском фудбалу, изузетно је важна статистика, а важна је и овако. Не знам да ли сте пратили, „Звезда” је победила „Копенхаген” у Данској и непосредно пре извођења једанаестераца водитељ је рекао да је „Звезда” пет пута имала извођење једанаестераца у преломним мечевима, од тога је четири пута победила и једном изгубила на пенале. Значи, није неважна ствар, иако делује шаљиво. Ја никад у животу неку функцију нисам обављао два пута, у два мандата. Према томе, они који хоће да се кладе требало би и то да имају у виду да је статистика, као и за фудбал, важна и за политику.

* Ако бисте поново састављали Покрајинску владу, да ли бисте имали исти програм?

- Сигурно бих имао исти програм. Уосталом, у недељу ћемо одржати веома важан састанак у кабинету председника републике на тему заједничких инвестиција у Војводини по основу Националног инвестиционог плана који ће се реализовати наредних пет година, што значи да је мој концепт, о којем сам први говорио, добио и неку врсту националног значаја. Излазимо пред председника са четрдесетак нових пројеката с грађевинским дозволама. То је доказ да окупљање око пројеката нема алтернативу, без обзира на то ко је на власти. Уопште није важно да ли је једна или друга странка, то је питање свести о томе да заједнички рад, окренут интересима грађана, мора и може увек бити водиља. Једина водиља, а не партијски и појединачни интереси, који су често у прошлости л замењивали тај концепт о којем говорим.

* Да ли бисте имали и исте људе у свом тиму?

- Већином чланова Владе сам задовољан зато што су испоручили резултат. За грађане је најважнији крајњи резултат. Ми нисмо ту због међусобних односа, надгорњавања, ми смо се понашали као професионална екипа која грађанима мора да испоручи резултат. Неки људи заслужују нека друга места, ствар је процене, али већином чланова сам задовољан. Нисам желео да правим неку врсту реконструкције, а имао сам право на то. Ја сам у овај тим веровао до краја и није било разлога да људе мењам. Нисмо имали никакав велики проблем, аферу. Да сам изнео идеју о променама, неко би могао помислити да је то нека врста мог хира, или да смо имали неку грешку или да се од нечега бранимо. Не. Овај тим је био за напад и победу, за добар резултат, и ми смо тако мандат довели до краја.

 

Дијалог је неопходан, али у Скупштини

* Као високи функционер Српске напредне странке, како оцењујете разговоре између ваше странке и опозиције на Факултету политичких наука у Београду о изборним условима?

- Дијалог је изузетно важан. Мене једино чуди због чега се не води у Народној скупштини? Још пре годину говорио сам о томе да је неопходно да се у Народној скупштини води дијалог у одборима, комисијама, и разним другим форумима где је то неопходно. То је моја једина примедба. Други мој став је потпуно идентичан са ставом председника странке и председника државе – да се апсолутно у свим детаљима изборног процеса може изаћи у сусрет сваком разумном захтеву – разумном у смислу да се бирачки процес поједностављује, да се додатно уводи контрола у тај процес, да се  опредељује додатна свота новца за политичке странке и да све оно што већ постоји као неко искуство у другим земљама у те три области или неким другим областима које су рационалне, може бити уграђено у одговарајућа законска решења и примењено на наредним изборима.

* Како коментаришете предстојећи ребаланс покрајинског буџета за 2019. годину?

- Ми смо у припреми ребаланса буџета рачунали и на део прихода од продаје „Луке Нови Сад”, међутим, још 2011. или 2012. године, приликом доношења Закона о јавној својини, „Лука” је једноставно укњижена као јавна својина Републике Србије и Покрајина није имала право на приход од њене приватизације. Водили смо дијалог на ту тему с Министарством финансија и они су заиста аргументима показали да је правно стање ствари такво да приход од приватизације Луке од готово милијарду динара припада у целини Републици. Тако да се ради о не претерано издашном ребалансу, што има једну другу, позитивну страну. Значи да смо први пут после много година и Министарство финансија и Покрајински секретаријат за финансије предвидели приходе баш онако како су се реализовали. Дакле, немамо велика одступање предвиђања од одређених анализа у привредном ткиву и одређених макроекономских анализа које су се рефлектовале на јавне финансије – било заиста такво какви су били приходи који су се остварили до данашњег дана. Овог пута је за похвалу да су људи који су задужени за то прецизно предвидели приходе и тај додатни новац након ребаланса у буџету неће бити превише велик. То је на известан начин сад и отежавање позиције оних који су чекали да још нешто ураде, али то је тако. Дошли смо, рекао бих, до неке идеалне мере.

 

Ми знамо ко смо, а опозиција...

Ми имамо изузетне резултате као странка. Имамо, наравно, и одређене унутрашње слабости, одређена незрела поступања појединих локалних руководилаца. Људи треба да знају да ми то видимо, знамо где су наши проблеми, али разлику између нас и већине опозиционих странака чини то што смо направили огромне конкретне резултате за људе, њихове породице и нашу земљу, и то ће опредељивати гласаче када идуће године у марту или априлу буду излазили на биралишта, а свакако не неки формални или неки други разлог, који мање-више може бити прихватљив у изборном процесу као технички детаљ. Дакле, спремни смо за изборе, излазимо с политиком која је креирала резултате и излазимо с добром вољом да све оно што је рационално у захтевима политичких странака променимо и уградимо у изборни процес. Не знам како мисле да мањина на дан гласања постане већина. То је веома тешко без политике и резултата и с веома израженом, нескривеном мржњом. Уколико желите да водите, морате бити позитивни и морате бити свесни тога да водите. А то је тешко постићи с мржњом и љубомором. Мој савет за крај за опозицију, пошто сам најискуснији на политичкој сцени у Србији, немам много година, али имам највише искуства, тако ми је то запало: чим се лише мржње, љубоморе и зависти и чим јавне интересе ставе у први план, кренуће их много боље. То је много важније за њих него било који технички део изборног процеса.

 

 

 

Извор: Дневник