Вести

Вучевић : Пајтић је историја, бивше власти Новог Сада крале су читаве булеваре

 Градоначелник Новог Сада у интервју за наш портал отворено говори о судбини Владе Војводине и Бојана Пајтића, о борби против криминала у том граду, доласку страних инвестиција, као и о многим аферама и нападима на њега и његов кабинет

Градоначелник Новог Сада и функционер Српске напредне странке Милош Вучевић у интервуу за Телеграф без длаке на језика и забрањених питања говори о решавању горућих проблема града, као што је борба против криминала у њему, о доласку нових инвестиција у српску Атину, као и о томе када ћемо добити нову Владу Војводине и да се нада да на њеном челу неће бити Бојан Пајтић јер је изгубио легитимитет.

 

* Навршава се две године од када сте преузели дужност првог човека Новог Сада, шта је оно што сте урадили, чиме се поносите, а шта је оно што још треба да урадите?

- Пре свега урађеног желим да кажем да смо увели екномичније руковођење градом, Нови Сад за две године нисмо задужили ниједан једини динар, стабилизовали смо буџет и тако демантовали све приче да ћемо потрошити све паре, напротив сада је у буџету више новца него што је било у претходном периоду. Раздрмали смо успавани јавно-комунални сектор, што наравно још увек није то на оном нивоу којем тежимо. Морам и да истакнем да смо одбранили Нови Сад од неколико проблема које смо наследили од претходне управе, као што је ситуација са АТП Војводином и пресуда да град мора да плати милијарду и седамсто хиљада, а ми смо успели да ту цифру смањимо на 400.000.000 што је и даље огромна цифра, али смо бар успели да је смањимо. Ове године биће саграђена и три нова вртића за најмлађе новосађане, а прва смо локална самоуправа која ће субвенционисати децу и у приватним вртићима. У нимало једноставним условима имамо стабилан градски превоз. План је да поједноставимо и учинимо ефикаснију градску администрацију, то још нисмо урадили, али хоћемо.

 

* Који су то кључни проблеми у овом моменту Новог Сада, а који под хитно морају да се решавају?

- Кључни проблем града су дуговања јавног сектора, што је огроман терет за буџет Новог Сада, комунална предузећа су презадужена, са много прекобројних радних места, а са константним притисцима на град да им даје нова и нова материјална средства. Још један од проблема, који морамо решити су изградња водоводне и канализационе мреже, пре свега у приградским деловима, као и асфалтирање улица у њима и ту очекујем да се максимално ангажује ЈП Пут. Још један од проблема у претходном периоду је недостатак визије и планова када је у питању опремање папира за грађевинска земљишта која се могу понудити потенцијалним инвеститорима, јер свима су пуна уста приче о доласку инвестиција, али оне занеме већ на првом питању – шта је то што ви као локална самоуправа нудите инвеститорима и чиме их убеђујете да послују баш код вас. У процесу је изградња мултифункционалне хале од преко 2.000 квадратних метара, обезбедили смо и новац из буџета за њену изградњу и онда ћемо наћи предузетнике који ће у њој пословати.

 

* Рекли сте да су дугови јавно-комуналног сектора велики проблем за Нови Сад, шта се по том питању ради и какво је решење тог проблема?

- Правимо социјални програм у јавно-комуналном сектору, комплетно смо га скенирали, видели његове бољке, мане и свесни смо да нас очекује болан и трновит пут да у том сектору решимо проблем, али смо убеђени да имамо снаге и воље да то решимо. У те сврхе већ смо издвојили 800 милиона динара за нови ребаланс буџета града, а чија средства ће бити намењен управо за решавање социјалног програма. Морам да кажем да су проблеми у овом сектору настали деценијским лошим управљањем и бахатим пословањем, странчарењем, рођачким запошљавањима.

 

* Питање безбедности грађана Новог Сада је кључно за све, јер смо сведоци да све чешће чујемо о порасту криминала у граду, шта се на том пољу дешава?

- Борба за безбедност града је апсолутни приоритет и ми заједно са полицијом чинимо све да се врати та сигурност грађана на онај ниво који је Нови Сад некада красио. Мислим да у свим тим новинским натписима о проблемима с криминалом у граду има мало и медијског предимензионирања, али дефинитивно и има погоршања ситуације безбедности. Ипак, наша жеља, као и свих новосађана је да та ситуација буде далеко боља и ми радимо на томе. Коначно смо решили и број полицајаца у Новом Саду, који није био довољан, а сада смо добили нових 300 припадника. После пет година добили смо начелника полиције, а план је да уз подршку министра полиције Небојше Стефановића отворимо и нову станицу полиције у Новом насељу, као делу града који је није имао, а у њему живи 60.000 становника. Очекујемо и помоћ у свим сегментима где је она потребна новосадског одреда Жандармерије. Желео бих да истакнем да је првог радног дана нови начелник полиције наредио и спровео, заједно са Жандармеријом акцију контроле свих локала у најпрометнијим и најпроблематичнијим улицама града, а по први пут је то изведено без дојаве власницима локала. Ми ћемо као град учинити све што можемо да помогнемо полицији, од куповине нових аутомобила, ове године смо купили 23 аутомобила марке „шкода“ полицији, то ниједан град још у Србији није урадио, до друге опреме неопходне за њихов рад, јер понављам безбедан Нови Сад нема алтернативу. Јасно смо поручили новом начелнику полиције: Имаш нашу подршку, среди ствари и учини овај град безбеднијим за све.

 

* Докле се стигло са изградњом „Жежељевог“ друмско-железничког моста?

-За нас је велики инфраструктурни проблем изградња Жежељевог моста, а то зависи и од Републике и покрајине, не само од Новог Сада. На том пројекту много касне радови, нама је једна од важнијих саобраћајница у прекиду због свега тога и морам да кажем да су у току нимало једноставни преговори са Железницом Србије, ЕУ и АП Војводина, а највећи проблем је питање вредности додатних радова, прво да ли ће они бити признати и ко треба њих да плати и одређивање неког овог рока који у овом случају једноставно мора да буде испоштован. Мислим да је најбоље решење овог проблеме подела терета на све стране.

 

* Најавили сте долазак капиталних инвестиција у Нови Сад, које су то које су већ стигле и чији се долазак још очекује?

- Знате, када год сам био убеђен да ће неки инвеститори доћи у град то се увек негде закомпликује и читав посао се отегне, зато сам сада постао уздржан у најавама и о новим инвеститорима говорим тек када читав посао буде урађен до краја. Пре неки дан је у град стигла компанија из Француске која је у слободном царинском-трговинском делу отворила погон за монтажу мале механизације за одржавање зелених површина у исто време разговарамо са неколико страних компанија који су заинтересовани за изградњу неколико шопинг молова у Новом Саду јер и даље је веће интересовање за трговину него за производњу па се и ми тиме водимо и прилагођавамо, неке компаније су например већ купиле земљиште за изградњу својих хала, погона, а на њима је, у складу са њиховом политиком када ће они почети с радом, јер тако неке прво чекају да се изгради логистички центар њихове компаније за целу Србију па да крену и они.

 

* Једна од најављиваних инвестиција у Новом Саду је и долазак ИКЕА-е, шта се по том питању дешава?

- Икеу сам ја лично неколико пута најављивао и опекао сам се. Могу да кажем да они гледају неколико локација у Новом Саду, ми чекамо њихову одлуку о уласку у Србију, разговарали смо неколико пута по питању земљишта за које су заинтересовани. Они имају своје услове, ми с друге стране своје, у преговорима смо и чекамо њихову коначну одлуку.

 

* Шта је то што Нови Сад нуди инвеститорима другачије од осталих градова, како би дошли и свој новац уложили баш у ваш град?

- Нови Сад нуди инвеститорима феноменалан гео-стратешки положај на Коридору 10 и на речном Коридору 7, квалитетну школовану радну снагу са једном добром радном културом, јер новосађани су изваредни и пристојни радници и људи. Знате обично код инвестиција сви причају о долазећим, али никако не се не сме запоставити и постојећи кадар инвеститора, јер и њима треба олакшати пословање, како би отворили нова радна места, тако на пример смо обезбедили понуду за примање нових приправника на посао, којима ћемо ми плаћати прву годину радног стажа, а од којих, желим то да нагласим ниједан неће ићи у јавни већ ће сви нови приправници ићи у приватни сектор. Што значи да смо све те субвенције наменили приватним компанијама које послују у Новом Саду. Туризам нам је из године у годину у осетном порасту, томе свакако највише доприносе „Еxит“ и организација дочека нове године на тргу, али стиче се утисак као да нисмо још довољно учинили да све те потенцијале које имамо максимално искористимо, а то је неки од циљева који желимо да постигнемо.

 

* Када смо код дочека и код „Еxита“ често сте били критиковани због организације самих догађаја?

- Мене су увек критиковали што плаћамо неког певача за дочек, кад смо тај новац могли да дамо за болнице или неком другом, али тога ће увек бити. Јер ако ми то неорганизујемо наћиће се одмах људи који ће упирати прстом на нас, како желимо мрак у Новом Саду, како деца немају где да дочекају нову годину, јер су скупа весеља по кафићима, ресторанима и клубовима… како год да урадите није добро. Ја само знам да организација дочека је исплатива за град, да је Нови Сад по томе познат, а од свега имамо користи сви, јер ти туристи који долазе за нову годину или на „Еxит“ остављају новац свима, од таксиста, уличних продаваца па до хотела и хостела, а критике су увек ту.

 

* Ових дана били сте на удару медија били и због јавних набавки за потребе репрезентације Градског већа, о чему се ту конкретно ради?

- За мене је јако чудно да је читава та ствар добила на толикој медијској тежини. Испало је да је набавка 10.000 кашичица највећи проблем, а све то кошта неких две – три хиљаде динара, нека буде и 5 хиљада. То је све у свему кад се израчуна 30 кафа дневно да се попије. Сад ви узмите у обзир све, колико има запослених у градском кабинету и већу, па на то додајте причу о инвеститорима и другим гостима који код нас долазе и шта ја треба да урадим, да кажем људима извините не можете добити кафу ни воду пробијен је буџет, па ко ће озбиљно да нас схвати? Иако је у свим тим текстовима наведено да су трошкови кабинета градоначелника Новог Сада дупло мањи у односу на неке претходне, за то се нико није ухватио већ за 10.000 пластичних кашичица. Ја сам спреман да у сваком тренутку упоредимо трошкове мог кабинета са неким претходним, па да видимо на чему смо. Ја сам увео да се репрезентација градоначелника користи само када су у питању званичне посете делегација, амбасадора, инвеститора и сл, све трошкове сам срезао, крећем се у обичном путничком аутомобили марке „Голф“, а службени аутомобил уопште не користим, нормално живим, а то знају сви грађани Новог Сада, најмање путујем од свих градоначелника у Србији и знате онда када критичари немају за шта да се ухвате онда вам нађу кашичице. Други су крали читаве булеваре, да не причамо о њиховим трошковима за презентацију, а мени ако је то наводно мрља кашичице намењене за госте, не за мене лично, при том понављам ради се о суми не већој од 5. хиљада динара – пристајем. Понављам сваку критику могу да прихватим, али да ми неко спочитава да се бахатим то не може нико, јер опет истичем нисмо задужили град ниједан једини динар. Чак смо и позиве са фиксних телефона из Градске управе свели на минимум и тако додатно уштедели новац на рачунима.

 

* Шта се дешава око Владе Војводине и када ће се та ситуација по вашем мишљену решити?

- Улазимо у дане одлуке око нове покрајинске владе. У наредним данима очекујем да ћемо имати јасну ситуацију око владе и да ли ће то бити концентрациона, техничка или нека друга влада. Желим да истакнем још јеном да је ДС апсолутно изгубила легитимитет у Војводини. Ја могу да кажем да интимно желим да Бојан Пајтић више не буде премијер Војводине јер нема више основа да буде на том месту, он је историја, а што се СНС тиче ми имамо жељу да преузмемо одговорност за стабилизацију стања у покрајини, али ми никада ништа нисмо радили на силу и нећемо, а у сваком тренутку смо спремни да проверимо подршку грађана на изборима.

 

Извор: "Телеграф" / Д. Злојутро

фото: М. Тодоровић