Вести

Михајловић: Нови инвестициони циклус за нова радна места и развој Србије

“Нови инвестициони циклус вредан више од 10 милијарди евра обухватиће пројекте у инфраструктури, и то железничкој, друмској, комуналној и социјалној, али и друге области, пре свега пољопривреду, здравство и школство”, изјавила је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић.

Она је, одговарајући на питања новинара на будућем земунском пристаништу, истакла да ове године започиње изградња неколико важних ауто-путева.

“У јулу започињемо изградњу Моравског коридора, веома важног за нас, јер ће спојити централну Србију и омогућити нове инвестиције за више од пола милиона грађана који живе у том делу земље. Моравски коридор не значи само ауто-пут, већ и потпуно уређење Мораве и њених притока, као и изградњу модерне телекомуникационе мреже. Поред тога, крећемо и у изградњу ауто-пута Београд-Сарајево, на деоници од Сремске Раче до Кузмина, брзе саобраћајнице Рума-Шабац и Шабац-Лозница и ауто-пута мира од Ниша до Плочника”, рекла је она.

Михајловић је додала да се инвестициони циклус односи и на пројекте у железничком, авио и водном саобраћају, те да сваки уложени динар у инфраструктурне пројекте значи раст БДП-а, нова радна места и даљи развој Србије.

 

Савезу за Србију стало до политичких поена, не до ауто-пута

Михајловић је рекла да напади на пројекат Моравског коридора показују да је Савезу за Србију више стало до стицања политичких поена него до тога да грађани централне Србије добију ауто-пут.

“Парламент је место на ком се расправља о законима, а посланици опозиције могу да дођу на седницу скупштине и изнесу своје аргументе како би се усвојио што квалитетнији закон у вези са овим стратешки важним пројектом. Нажалост, од Вука Јеремића и његових пулена већ смо навикли да нападају развојне пројекте и инвестиције у инфраструктуру”, рела је Михајловић реагујући на изјаву потпредседника Народне странке Мирослава Алексића о Моравском коридору.

Она је подсетила да је изградња Моравског коридора стратешки важна јер ће повезати Коридор 10 и Коридор 11 кроз централну Србију, где живи око 500.000 људи и послује више од 20.000 фирми.

“Како грађани не би били жртве обмана политичара из опозиције, још једном ћу поновити да се цена изградње Моравског коридора не утврђује меморандумом, већ ће бити утврђена комерцијалним уговором, као и да никад ниједна компанија није дала званичну понуду за изградњу Моравског коридора од 500 милиона евра, а посебно не после 2014, кад су донети нови, строжи прописи у вези са заштитом инфраструктуре од поплава”, рекла је Михајловић.

 

Земун у августу добија међународно пристаниште за бродове

Михајловић je оценила да се у последњих двадесетак година најмање говорило о улагањима у водни саобраћај, и додала да су водни коридори подједнако важни као и железнички.

"Данас се поставља први шип и ми ћемо у августу имати завршено међународно путничко пристаниште. То за Земун, Београд и Србију значи много, јер желимо да будемо препознатљиви на мапи водних коридора у Европи", рекла је Михајловић.

Каже да отварање новог пристаништа говори о томе да се број туриста у Србији повећава, као и број крузера који пристаје у нашу земљу.

Најавила је да се у јулу отвара пристаниште у Кладову, и подсетила је да су отворена два пристаништа у Доњем Милановцу и Голупцу.

"Ове године и наредне улажемо више од 200 милиона евра у водни саобраћај јер мислимо да у целом инвестиционом програму, који креће ове године, водни саобраћај је неискоришћен и потрудићемо се да његове потенцијале искористимо", подвукла је Михајловић.

 

 

Извор: Танјуг