Вести

Весић: Ђилас је нерадник, а Бастаћу је боље да трчи го по улици

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је да би председник општине Стари град Марко Бастаћ био популарнији да се, рецимо, скине го, и трчи на Теразијама него што обуставља радове. То му, истиче, неће бити допуштено. У разговору Весић, између осталог прича и о радовима у Београду, метроу, опозицији, протестима, али и шта би било решење за КиМ...

* Одржан је референдум. Шта се дешава између вас и Бастаћа, пошто углавном вас апострофира као главни проблем?

- Није то био референдум него хајдучка скупштина. Нема ту шта да се дешава. Марка Бастаћа је неко научио да треба ту да постане познат и да зато треба сваки дан да прави глупости да би на изборима следеће године био Ђиласов кандидат за председника општине Стари град. Мени је то легитимно, у животу имате право да радите разне ствари како бисте постали познати.

* Људима је ипак симпатично то што он ради...

- Зависи како коме. Мени рецимо није. Да се скине го и да трчи по Теразијама више људи би га запамтило тако. Људи на различите начине покушавају да буду примећени. Он је изабрао тај начин, то је његово право и немам ништа против тога. Оно што не сме да ради, не сме да блокира радове, не сме да малтретира раднике, не сме да се понаша као хулиган ни да користи општину како би спроводио политику кланова са којима је у вези јер овде је он представник грађана Републике Србије и то му неће бити допуштено. За мене је он мали хулиган и криминалац, начин његовог понашања је скандалозан. Један нерадник, фолирант.

* Сликама поплављених улица затрпане су друштвене мреже ових дана. Шта кажете на то?

- Те нападе око тих поплава могу да спроводе само људи који ништа не разумеју. Природна непогода, кад падне толика количина воде у кратком периоду не постоји механизам на свету који може да прими толико воде. Прокишњавало је видели сте и у тржним центрима. Ту има опаснија ствар. То само говори колико је опозиција спремна да искористи сваку несрећу да пробају да зараде политичке поене. То су исти они људи који су нас оптуживали да има на стотине мртвих у Обреновцу, а ја сам крив за све.

* Како видите протесте који се одржавају месецима уназад?

- Увек су били политички и служе само Драгану Ђиласу који је један нерадник и неспособњаковић. Прави лидер тих протеста био је Бошко Обрадовић, јер Обрадовић ради све што Ђилас мисли да треба да се ради, а не сме. Права слика њихова била је покушај упада у РТС кад су претили новинарима моторном тестером. Ови протести су вам "Спасавање редова Ђиласа".

* Међутим, немају сви који протестују везе са политиком, има много младих и незадовољних.

- Разни људи имају право на неко незадовољство и ми треба да разумемо разлоге због чега су неки људи незадовољни. Нису сви који су излазили на протесте Ђиласове присталице, неки су ту били из оправданих разлога. Ми имамо ту обавезу да разумемо те људе и да причамо са тим људима и да покушамо да их убедимо да радимо добру ствар и да евентуално променимо нешто ако су њихови аргументи у праву. Нажалост, те људе је злоупотребио Драган Ђилас.

* Може ли опозиција да смени Вучића?

- Не може, зато што је Вучић много паметнији и вреднији од њих. Они не разумеју да власт не пада с неба, власт мора да се заради и што је најважније људи гласају за оне људе који су вредни и хоће да раде. Да се гласа по лепоти онда би Здравко Чолић био председник. Зато су они исфрустрирани Вучићем, као да Вучић има неку тајну формулу како добија власт коју они само треба да сазнају као на цртаним филмовима, али не схватају да људи виде да он ради, да и кад се успе, види се да се борио.

* Ипак, у СНС има бахатих функционера, возе бесне аутомобиле... Шта ћете са њима?

- Ти људи кваре слику о СНС и боду очи, зато је председник Вучић најавио "сечу", ја сам сигуран да ће се она догодити, а они који се бахато понашају највише забијају нож у леђа Вучићу.

* Реагујете ли кад видите да се неко бахато понаша?

- Никад у животу нисам имао блинкере, никад се у животу нисам понашао бахато, немам обезбеђење, шетам нормално, али има оних који то раде и Вучић нема разлога да толерише да му неко уништава странку. Сигуран сам да ће врло брзо да реши проблем. Ја своје сараднике критикујем ако приметим да се понашају бахато и то не дозвољавам, као што и нас Вучић критикује.

* Шта очекујете на изборима следеће године?

- Очекујем да ћемо да победимо али ће бити тешко. Није лако победити када људима не причате оно што желе да чују.

* Хоће ли престати притисци око Косова?

- Биће још притисака зато што никоме не одговара да се реши то питање. Председник Вучић шаље најпомирљивије поруке, он каже, ја желим договор са Албанцима, ми желимо историјски компромис... Нажалост многима не одговара да се реши проблем КиМ. Много је већи број држава и утицајних појединаца којима не одговара било какво решење рачунајући и албанске лидере. Неће бити лако, али Вучићева победа је да су сви у свету прихватили да без Србије нема решења, а и да ми нисмо страна која прави проблеме.

* Да ли је подела решење?

- Договор који може да буде и подела.

 

НЕЋУ ДА КАЖЕМ КО МИ ЈЕ ПОСЛАО МЕЈЛ Н1

* Југослав Ћосић тврди да сте незаконито дошли до интерног мејла Н1. Па, јесте ли?

- То ми је послао пријатељ, само не могу да кажем да ли је мушко или женско. И боли их што до тог мејла нисам дошао противзаконито. То је иначе распоред снимања у којем су дали упутства новинарима, то је на Н1 видело једно 50 људи пошто то никаква тајна није. Проблем је у томе што та упутства даје Ћосић по налогу Шолака и Александре Суботић која је директорка те "Јунајтед медије" који иначе пишу упутства новинарима како да нападну мене, Вучића или неког трећег. То је суштина.

 

РАЗВИЈАМО РЕЧНИ САОБРАЋАЈ

* Градоначелник Обреновца Чучковић је помињао развијање речног саобраћаја, шта је са тим?

- Пре једно шест месеци убацили смо речни саобраћај у наше планове. Ићи ћемо са објављивањем тендера за приватно - јавно партнерство, тражићемо компанију која ће бити спремна да на рекама успостави речни саобраћај и да онда бус плус карта важи и за речни саобраћај. Па тако, онај ко живи у Земуну, седне на бродић и пребаци се до 25. маја што је супер. Глупо је да Београд не користи две реке и то је јако паметно што је Чучковић рекао.

 

ШОЛАК КРАДЕ СТРУЈУ

* На шта сте се тачно жалили Европљанима када је у питању Шолак?

- Ишао сам на Савет региона да представим измене статута Града Београда, а с друге стране тада смо разговарали о томе са каквим се притисцима суочавају локалне самоуправе и тада сам поменуо случај господина Шолака. Рекао сам да ми као Београд имамо проблем са власником приватне компаније СББ, највећим кабловским оператером у Србији, који користи делове јавне инфраструктуре, не плаћа своје обавезе - стубови јавне расвете, делови наше топлотне и осталих мрежа, делови стамбених зграда... И када смо ми инсистирали да се тај однос регулише, односно да се плати, онда је почела кампања на Н1 против мене. Питао сам их да ли је то дозвољено и наравно да су ми у Европској комисији рекли да то није дозвољено нигде, ни у Бриселу, ни на Малти, ни у Лондону... Видим да је то код њих изазвало бес јер мисле да могу да продају приче Европи да су они овде угрожени.

 

НЕМА КРАЈА РАДОВИМА

* Када ће да се заврше радови у центру престонице?

- Радови ће се у Београду одвијати стално, морам да вас разочарам. Пошто овај град није био уређен, значи биће стално радова и биће стално уређивање улица и тргова. Сад се ево налазимо на Тргу Николе Пашића, погледајте на шта он личи, разбијене коцке, ја мислим да није нормално да овако изгледа трг. Као што мислим да није нормално да Улица 27. марта, која се није радила осам деценија, у трамвајским шинама рупетине биле, зар то тако треба да буде? Ја мислим да не треба. Овај град треба да буде уређен и ми га уређујемо. Модеран европски град, уређене саобраћајнице и тргови, паркови, то је наша политика.

 

МЕТРО ЗА ПЕТ ДО ШЕСТ ГОДИНА

* Прва линија метроа би требало да иде од Макиша, и то је главна замерка Ђиласа јер тамо нема људи.

- Та примедба коју је рекао Драган Ђилас само говори колико је глуп и колико човек не зна ништа. Човек је хтео да направи метро тако да повеже Земун и Устаничку улицу горе без иједног параметра, без анализе саобраћаја, потпуни дилетант и незналица. Прву ствар коју смо Синиша Мали и ја урадили 2014. је да смо договорили да се уради студија, односно план саобраћаја у Београду значи да се анализира саобраћај на свим потезима да бисмо могли из тога да извучемо прве податке где и како ћемо радити метро. Испоставило се, на основу анализе стручњака, да је најоптерећенији потез у Београду Булевар Живојина Мишића, то значи да ви метро правите тамо где треба да растеретите саобраћај и зато је почетна станица на Макишком пољу. Прву линију ћемо почети да радимо 2020. године, надамо се да ћемо за пет до шест година имати завршене две линије.

 

 

 

Извор: Српски телеграф