Вести

Михајловић: Ауто-пут "Вожд Карађорђе" градиће се у оквиру новог инвестиционог циклуса

Нови Шумадијски коридор, односно ауто-пут "Вожд Карађорђе", биће дуг између 220 и 270 километара, а коштаће од 1,7 милијарди евра до више од 2 милијарде, у зависности од профила и прикључака на остале коридоре, изјавила је потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Нови ауто-пут, чију је градњу у недељу најавио председник Србије Александар Вучић, биће у облику слова ипсилон и повезаће округе са укупно више од милион људи. Са једне стране ће ићи трасом Младеновац-Орашац-Аранђеловац, са друге Лазаревац-Аранђеловац, где ће се спојити, а одатле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору, рекла је Михајловић.

Михајловић је додала да ће "Вожд Карађорђе" бити шести ауто-пут који треба да почне да се гради ове и наредне године. "Дужина коридора је између 220 километара, и ако желимо да тај коридор спојимо с Коридором 10 код Малог Пожаревца и с Коридором 11 на ауто-пут "Милош Велики", онда ће тај ауто-пут бити дугачак 270 километара", рекла је Михајловић.

Михајловић је рекла да, ипак, још не може да се саопшти прецизна процена вредности инвестиције. "Али, може да се каже, ако се иде више на брзу саобраћајницу и ако немамо прикључке на ауто-путеве које сам поменула, онда би тај износ могао да иде од 1,7 милијарди до 2 милијарде, односно 2,3 милијарде ако буде потпуно ауто-пут (са шест трака).

Ако имамо прикључке на Коридор 10 и на "Милош Велики", а што мислим да је важно, јер уколико радимо тај коридор морамо га негде спојити са осталим ауто-путевима, онда причамо, било да је у питању брза саобраћајница, било ауто-пут, о вредности инвестиције свакако већој од 2 милијарде евра", објаснила је министарка.

Ако би се градила варијанта трасе дуга 220 километара, ауто-пут би се састојао од деоница Лазаревац-Аранђеловац од 30 километара, затим Младеновац-Аранђеловац од 15 и Аранђеловац-Бор од 30. Пут до Бора би ишао преко Жагубице. Са прикључцима на ауто-путеве то би износило укупно 270 километара: Мали Пожаревац-Младеновац (Коридор 10) и Лајковац-Лазаревац (Милош Велики). Михајловић је најавила да ће врло брзо на следећој седници Владе бити формирана радна група за реализацију пројеката који крећу да се раде "од нуле".

Како је рекла, да би тако велики пројекти могли да се раде од самог почетка, морају сви важни актери да буду у њој, од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, које ће водити радну групу, до Министарства финансија, Коридора Србије, који ће бити инвеститор, института... "Већ за пар месеци ћемо имати прецизнији оквир о самој рути ауто-пута "Вожд Карађорђе" када је реч о мањим местима, али и процену инвестиције.

Потрудићемо се да се пројектно-техничка документација не ради годину и по дана, како сам чула негде да су изјавили из Коридора Србије. Гледаћемо да то буде много пре, као што ћемо истовремено размишљати о начинима финансирања", истакла је Михајловић.

Михајловић је рекла да је нови ауто-пут веома важан за Србију и да је име "Вожд Карађорђе" изабрано пошто је народ тај правац називао шумадијски коридор.

Нови ауто-пут "Вожд Карађорђе" ће се градити у оквиру новог инвестиционог циклуса, наводи министарка и подсећа да се ове године завршава Коридор 10 и део Коридора 11 и да је покретање нових инвестиција веома важно пошто су оне замајац привредног развоја земље. Додала је да ће само у неколико година нови инвестициони циклус бити вредан више од 10 милијарди евра, као и да ће он бити настављен, због чега је његова укупна вредност више од 15 милијарди евра.

Србија планира да почне градњу ауто-пута од Сремске Раче до Кузмина на ауто-путу Београд-Сарајево, Моравски коридор од Појата до Прељине који ће повезати Коридор 10 и Коридор 11 и око 500.000 људи у централној Србији.

Затим ауто-пут и брза саобраћајница Рума-Шабац-Лозница, ауто-пут Ниш-Мердаре од Ниша до Плочника, као и ауто-пут Нови Београд-Сурчин у оквиру Коридора 11, Фрушкогорски коридор, брзу саобраћајницу од скретања за Пожаревац до Доњег Милановца, од Параћина до Зајечара...

Радови на деоници Прељина-Пожега на Коридору 11 ка Црној Гори већ су започети, а ове године треба да буде завршена деоница Сурчин-Обреновац, као и источни крак Коридора 10 од Ниша до Димитровграда.

 

 

Неће бити гужве до ауто-пута кад отворимо и Сурчин-Обреновац

На путу до Обреновца има више возила јер сви хоће ка Чачку да иду ауто-путем "Милош Велики" уместо Ибарском магистралом, рекла је потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић и истиче да од 19. децембра више неће бити гужве пошто се у саобраћај пушта и деоница ауто-пута Сурчин - Обреновац.

"Када се ради увек има коментара, не само од опозиције већ и део медија сад говори о томе како је леп ауто-пут - али како ћемо доћи до ауто-пута. Одмах да им кажем да се увелико ради на деоници Сурчин - Обреновац која ће бити пуштена у саобраћај 19. децембра и када ће тих гужви бити много мање", рекла је Михајловић.

Рекла је, такође, да би Кинези требало да почну да граде и нову деоницу која је уговорена пре неки дан, од Новог Београда до Сурчина и да радови треба да почну 1. марта и буду готови најкасније до новембра 2021. године, када ћемо имати комплетан ауто-пут од Новог Београда до Чачка.

Док деоница Нови Београд - Сурчин не буде завршена, грађани ће моћи да се укључе на ауто-пут Сурчин - Обреновац на петљи "Сурчин" и петљи "Обреновац" до које се стиже преко Умке и Мислођина.

Сада возила могу да се укључе на ауто-пут "Милош Велики" само код Обреновца, то јест Мислођина.

Михајловић истиче да пре четири године нисмо имали ауто-пут "Милош Велики", нити Коридор 10 кроз Грделичку клисуру и на другим деловима, нити је било назнака да је могуће организовати финансирање нити извођење радова на неким деоницама.

"Сада је питање је' л хоћемо ауто-пут или нећемо? Наравно да ће бити више возила на подручју Умке и Мислођина, јер људи желе да користе ауто-пут уместо Ибарске магистрале, али је држава водила рачуна о томе и део Сурчин - Обреновац ће бити пуштен. Ти коментари су били не само за "Милош Велики" већ је део опозиције причао раније и за предвиђени ауто-пут  Ниш - Плочник - Мердаре како он нама не треба".

Како је нагласила, људи не схватају да сваки метар пута, било ауто-пута, регионалног или магистралног пута, значи развој и бољи живот за тај део Србије.

"Ауто-путеви не спајају само наше грађане и Србију већ и Србију са регионом. Ми смо стално били негде са стране по питању повезивања. Хтели смо да градимо ауто-путеве док су други поред нас то већ урадили и цео транзит је ишао преко Бугарске и Румуније", навела је министарка.

Сада треба да будемо поносни, додаје, јер смо са 34 милиона аутомобила 2014. године на Коридору 10 дошли до тога да ћемо ове године имати више од 60 милиона.

"Можемо да будемо поносни што смо земља која завршава велике пројекте. Постајемо земља за коју су заинтересовани инвеститори зато што овде имају добру инфраструктуру. Нема тог пута нити пруге који могу да буду штета за једну земљу", поручила је Михајловић.

Подсетила је да се гради и деоница ауто-пута "Милош Велики" на Коридору 11 од Чачка до Пожеге, која је веома тешка и истакла да је важно да буде завршена у предвиђеном року, јер ће много значити за даље саобраћајно повезивање са Црном Гором и БиХ.

 

 

Извор: Танјуг