Вести

Обрадовић: Грађани би требало да прихватају дигитализацију

Министарка државне управе и локалне самоуправе у Влади Републике Србије Марија Обрадовић на годишњицу рада Министарства сумирала је утиске.

"Искрено Министарство државне управе и локалне самоуправе, по мом мишљењу,  није било довољно заступљено у медијима у последњих годину дана. Мислим да је много важније да се посветимо резултатима и припреми резултата рада, а са друге стране уколико се не промовишу ти резултати у медијима, сматра се као да ништа нисте ни радили", рекла је Обрадовић.

"Оно што је кључно око законодавне активности јесте да је за припрему закона потребно неколико месеци. Оно што је занимљиво јавности јесте закон о заштитнику грађана, затим Закон о слободном приступу информацијама од јавног значаја, Закон о електронском печату и оно што је сада актуелно, сутра смо у Парламенту, Закон о референдуму, наравно ради се и на усвајању неколико закона за запослене у државној и локалној самоуправи. Секретаријат је место које координира све државне органе и искрено многи људи нису сигурни шта тачно ради ово Министарство осим помоћи градовима и општинама, не само у финансијском смислу", рекла је Обрадовић.

"У нашој надлежности је 46 инспекција, читава координација, потом "е- управа" је у надлежности нашег министарства.  Постати  "е–грађанин" уопште није лака процедура. Пријављивање је компликованије како би се заштитили подаци. То је разумљиво пошто грађанин комуницира са великом базом података државних докумената и ти подаци морају да буду заштићени.  Добијате електронско сандуче где ћете се дописивати са државним органима. Грађанин има  приступ у 13 најважнијих база у држави.  Реч је о 10 милиона докумената и ми смо овим путем уштедели да људи 10 милиона пута иду мање на шалтере. Деца се уписују овим путем у вртић, у основне и средње школе, на факултете... Није неопходно да носите документацију више са собом при уписима. Свесни смо да велики број грађана није вешт са технологијама, те уколико је компликовано пријављивање на сајт е-управе предлажем да одете до поште где на обележеним шалтерима "е-грађанин" може да вас пријави службеник. Потребно је само да понесете са собом личну карту и мобилни телефон. Документи вам на тај начин стижу на мејл. Тако можете да се пријављујете и за лична документа, јер је МУП почео на дигитализацији услуга. Грађани би требало да прихватају дигитализацију", рекла је Обрадовић. 

"'Јединствено управно место' је пројекат који је везан за "е- управу", где ви на једном месту, у једној шалтер сали, обавите све оно што сте раније "јурили" у општинској или градској управи. То је важно како би људи широм Србије имали подједнаку улогу као и људи у Београду или Нишу, тамо где су већи центри. Сада је то доступно и у мањим градовима. Нажалост, тај пројекат је кренуо тек пре 3 године и само 25 градова и општина у Србији има управно место", закључила је Обрадовић. 

 

 

Извор: ТВ Хепи