Вести

Весић: Са првом линијом метроа имаћемо реконструисан систем Бг воза

После јучерашњег састанка председника Вучића и председника Путина договорено је да руске фирме које иначе раде реконструкцију пруге, добију посао изградње београдске градске и приградске железнице. То је велика победа за Београд, изјавио је заменик градоначелника  Београда Горан Весић.

"Тај посао ће бити завршен пре завршетка прве линије метроа. Истовремено, са првом линијом метроа имаћемо потпуно обновљен систем Бг воза, а такође и првих 50 трамваја, од 130 колико их купујемо, као и нове трамвајске шине у дужини од 42, 6 километара. На овај начин бићемо спремни да до 2030. године шински подсистем постане доминантан", рекао је Весић.

Како је нагласио, Београду су потребни и метро и Бг воз и трамваји, али и напоменуо да ниједна престоница у Европи није одустала ни од тролејбуса. 

"Веома сам захвалан председнику Вучићу. Ово је велика победа за Београд. Наравно да је важно то што смо добили гас који ће омогућити стабилно грејање, рад привреде и нове инвестиције. Али, суштински, за Београд је најважнији разговор о београдској градској и приградској железници и срећан сам што учествујем у вођењу Београда када градимо метро и Бг воз", навео је Весић.

Весић је нагласио да је од 2013. године инсистирао на развоју Бг воза, јер је то један неискоришћен потенцијал Београда који нам омогућава да интегришемо све делове града истовремено са центром и да коначно постанемо једна саобраћајно интегрисана престоница. 

"Бг воз се сада користи од Батајнице до Овче и Ресника. Имамо три и шест полазника до Младеновца и до Лазаревца. То је добро зато што је Бг воз превоз који је најтачнији и најпоузданији у Београду", рекао је Весић.

Весић је подсетио да је потписан уговор и да је коначно, после 51 године, почела изградња метроа. 

"Метро је важан. Реч је о 42 километра и две линије које ће повезивати различите делове града, али суштински метро није потпуно завршен без Бг воза – нагласио је заменик градоначелника.

Весић је истакао да ћемо са Бг возом имати проширене капацитете железничке пруге према Младеновцу и Лазаревцу, те продужетак Бг воза до Панчева.

"Имаћемо и нове линије Бг воза, односно потпуно нову трасу према Сурчину, која ће обухватити национални стадион, Аеродром „Никола Тесла”, центар Сурчина и Обреновац. То значи да ћемо када све завршимо имати 223 километра Бг воза са 500 полазака дневно уместо 104, колико их имамо данас. То значи и да ће свака београдска општина, Младеновац, Сопот, Лазаревац, Барајево, Обреновац, Сурчин, па и Панчево које није београдска општина, али ће бити повезано Бг возом, имати поласке према центру града на 10, 12 и 15 минута у шпицу и на 45 минута ван шпица. Сваки грађанин ће моћи када дође у Београд Бг возом да преседа на друге видове превоза као што је метро. Више неће бити потребно да долазите колима. Грађани ће моћи да живе у Младеновцу и да раде у центру града, као и обрнуто", рекао је Весић.

Према његовим речима, Бг воз је јединствена целина нашег шинског подсистема који треба да постане доминантан и зато је веома важно да се тај пројекат развија истовремено са изградњом метроа.

 

 

Извор: Танјуг/Студио Б