Народна скупштина

Весић: Нови закон о планирању и изградњи доносимо за опште добро

Измене и допуне Закона о планирању и изградњи значе напредак Србије и чврсто их је подржала Европска унија, изјавио је у Скупштини Србије министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Весић је позвао посланике да, уместо што неки од њих критикују закон и причају празне приче, подрже предложене измене које су, како је рекао, за опште добро и напредак земље.

Министар Весић је рекао да је очекивао да ће се на седници говорити о томе колико овај закон доприноси транспарентности и убрзању поступка издавања грађевинских дозвола, омогућава већу заштиту грађана, како смо се у области грађевинарства потпуно усагласили са прописима Европске Уније и слично, али да је, уместо тога, чуо празне приче.

Када је реч о укидање конверзије земљишта уз накнаду, министар Весић је поновио да је скоро 94 одсто конверзија урађено без накнаде, односно за нула динара.

"Овај институт не постоји ни у једној републици бивше Југославије. У свим тим републикама овај проблем су решили управо на начин како га ми предлажемо. Да је могао да се реши другачије, па шта мислите, да они не би хтели такође да узму паре, него не могу на томе да се узму паре и то сви знају, па и они који нас критикују”, рекао је министар Весић.

Министар Весић је истакао да институт конверзије кочи разој Србије и не доноси никакве приходе.

"Измена овог закона значи напредак Србије и није тачно да се то односи само на неке људе који су купили фабрике, јер то је лаж. Чињеница је да је већина тих локација у стечају, а да између осталог десетине хиљада људи чека да реши проблем легализације управо на земљишту тих фабрика у стечају”, рекао је министар Весић.

Навео је да је постојећи Закон о планирању и изградњи донет као "лична освета" некадашњег председника Србије Бориса Тадића према привредницима са којима није био у добрим односима и додао да је ово наук да не треба да се доносе закони ни у корист појединаца, а ни против појединаца.

"Закон се не доноси за појединце, већ за опште добро како би земља напредовала, а овај закон је за опште добро и напустимо више то Кардељевско управљање грађевинским земљиштем", поручио је министар Весић.

Истакао је да је ове измене и допуне подржала чврсто Европска Унија и да не може да верује да неко, ко се залаже за то да Србија уђе у Европску Унију, буде против тога.

"Хајде да гледамо у будућност и подржимо ствари које су добре за све. Покушали смо да поправимо конверзију, није могло. Никаквих прихода није било. Зашто нам треба институција која кочи развој и не доноси приходе и зато гласајмо за овај закон, јер он значи да Србија креће напред”, истакао је министар Весић.

Нагласио је да се Србија развија и прецизирао да се у нашој земљи тренутно граде 492 км ауто-путева и брзих саобраћајнице, а да је од 2012. године изграђено 405 км ауто-путева.

Навео је да ће од путарина Србија ове године зарадити 350 милиона евра, док је прошле године зарадила око 300 милиона евра што, додао је, више него јасно говори да је више аутомобила на нашим путевима.

Што се железнице тиче, министар Весић је рекао да је до 2012. године укупно реконструисан 31 км железнице, док је од 2012. до данас реконструисано 806 км железнице.

"До 2012. године, од 1976. године, није изграђен ниједан центиметар нове пруге, а од 2012. до сада изграђено је 108 км нових пруга. Тренутно градимо 108 км пруге према Суботици која ће бити завршена до краја следеће године", навео је министар Весић.

 

 

 

 

Извор: Танјуг/РТС 2