Вести

Михајловић: Грађани показали поштовање према раду Владе

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да Влада Србије није у вакууму, већ да, напротив, нон стоп ради, и да се још не зна ко ће бити нови премијер.

"Свако од нас ради свој посао. Никада нисмо дозволили да влада не функционише. Ово је влада која не ради осам сати, већ ради нон стоп. Што се тиче места премијера, Александар Вучић је тај који предлаже ко ће бити следећи председник владе", одговорила је она на питање ко ће бити будући премијер и да ли је влада "у вакууму".

Истакла је да су на председничким изборима грађани Србије показали поштовање према ономе шта Влада Србије ради и да мањина треба да поштује одлуку већине.

"Наш кандидат је добио два милиона гласова више од првог следећег. Грађани су гласали за мир, политичку стабилност, за рад, ред, економски просперитет. Нама треба Србија која је мирна и која може економски да се развија", рекла је Михајловић.

Поводом постизборних протеста у већим градовима Србије, рекла је да се "демонстрира против изборних резултата, против онога што је Уставом Србије регулисано".

"Уставом наше земље зна се како се бира председник, влада, парламент. Сви могу да изразе своје мишљење, да протестују, али је ред погледати оно што се зову званични резултати. Мањина треба да поштује одлуку већине", рекла је Михајловић и додала да је важно да се сачува мир.

Она је додала да није лако Београђанима или грђанима било ког другог града, када се затворе улице и када они по неколико сати не могу да пређу са једног краја, на други крај града, да оду својим кућама са посла и да треба размишљати и о томе.

 

У грађевинарству запослено 30.000 људи

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да је у грађевинарству запослено 30.000 људи, да је учешће грађевинарства у БДП пет одсто и да је циљ да буде као у свим развијеним земљама - седам одсто.

"Учешће грађевинарства у БДП је пет одсто, а када је ова влада формирана било је испод четири одсто. Наш циљ је да буде као и у свим развијеним земљама, седам одсто", рекла је Михајловић.

Она је додала да у сектору грађевинарства плату данас прима 30.000 људи, а да је то било дупло мање пре пет година.

"Пре пет година у Београду је било тридесетак кранова. Сада имате 500 градилишта. На територији Србије пре пет година било је активних око 1.000 градилишта, данас је то близу 10.000 градилишта", рекла је Михајловић.

Као разлог што је грађевинарство стало пре пет година, она је навела корупцију, то што су се грађевинске дозволе чекале годинама, те инвеститори нису желели да дођу у државу где немају услове.

"Ствари се мењају. Ми данас имамо електронско издавање грађевинских дозвола, имамо политичку стабилност, која је подједнако важна. То се види по фабрикама које се отварају", рекла је Михајловић.

Она каже да постоје проблеми и са страним и домаћим грађевинским фирмама које раде на инфраструктурним пројектима. Дизање домаћих фирми које су пре десет година претрпеле цунами, није лако.

"Наше је да створимо услове да они раде. Грађевинари припремите се, удружите се, јер у овој години држава је обезбедила послове од 970 милиона евра. То је новац из свих пројеката које радимо. Наше компаније морају да се удружују", закључила је Михајловић.

 

Концесија за Аеродром не значи приватизацију

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже да тражење концесионара за Аеродром "Никола Тесла" не значи његову приватизацију, да је рок за све заинтересоване компаније продужен за две недеље.

"Често се чује да концесија значи приватизацију. Концесија није приватизација. Наша жеља је да се Аеродром Никола Тесла даље развија. Сви подаци говоре да има огроман потенцијал и да за десет, двадесет година можемо да очекујемо 10 до 15 милиона путника. Зато морамо да обезбедимо да се инвестира у један такав аеродром", рекла је Михајловић.

Она је нагласила да поступак за пријаву заинтересованих компанија још увек траје, да је продужен за две недеље, по жељи оних који су се јавили у предквалификационом поступку да припреме квалитетније документацију.

"Наш циљ је да добијемо на концесији оног партнера који ће бити спреман да улаже управо по стратегији и плану који даје држава и који ће нам помоћи да га подигнемо, најмање на ниво регионалног аеродрома", нагласила је она.

Очекује да ће се у другој половини године, евентуално трећем кварталу знати какве су понуде и да ли држава може да се одлучи да крене у процес концесије.

 

 

 

извор: Танјуг/Пинк