Вести

Михајловић: Моравски коридор повезује 500.000 грађана

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Зорана Михајловић изјавила је да је Моравски коридор, односно ауто-пут Појате-Прељина, дужине 110 километара, први ауто-пут који ће Србију и њене грађана повезати изнутра.

"Имамо Коридор 10 који нас спаја са Европом, с њеним севером и југом, имамо Коридор 11 који нас повезује са Црном Гором и Јадранским морем, али нисмо имали коридор који ће повезати Србију изнутра и грађане Србије, њих 500.000 који живе у овом делу централне Србије“, рекла је Михајловић.

Она је нагласила да је разлог за предлагање посебног закона тај што "Србија нема времена да чека и да гради ауто-путеве дужи низ година.

"Поносна сам што данас у парламенту Влада Србије и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре пред посланицима бране посебни закон за реализацију пројекта Моравског коридора. Надам се да ћемо након расправе са посланицима овај предлог закона усвојити, јер је Моравски коридор један од најважнијих ауто-путева који ће се градити у оквиру новог инвестиционог циклуса”, додала је министарка.

 

Дајте предлоге за пројекте у новом инвестиционом

Михајловић je изјавила да је изненађена што је у делу у јавности видела много више критике новог инвестиционог циклуса, него предлога у шта треба улагати.

"Видим коментаре да је то кампања, и различите критике, али би било много боље да и од опозиционих странака, и од невладиних организација и од стручњака, имамо предлоге о томе како да Србија брже иде напред, а не само да се критикује све што се ради”, рекла је Михајловић.

Она је нагласила да је 2019. кључна година у којој Србија почиње нове пројекте који су део новог инвестиционог циклуса.

"У петак отварамо Аеродром ''Морава'', на којем смо стратешки опредељени да развијамо карго саобраћај. То ће бити трећи међународни аеродром поред београдског Аеродрома ''Никола Тесла'' и нишког аеродрома”, навела је Михајловић.

Она је додала да се аеродром “Морава” налази у близини будућег ауто-пута Појате-Прељина, односно Моравског коридора, и да ће много значити за бржи развој овог краја.

"У току лета крећемо у изградњу деонице ауто-пута Сремска Рача - Кузмин, у касну јесен ауто-пута и брзе саобраћајнице Рума-Шабац-Лозница, а крајем године планирамо и почетак радова на ауто-путу Ниш-Мердаре-Приштина, деоницу Ниш-Плочник”, рекла је Михајловић и додала да су то све важни пројекти за регионално повезивање Србије.

 

 

Моравски коридор значајан за привредни развој централне Србије

Михајловић верује да ће такозвани Моравски коридор, чији се почетак изградње очекује средином јула, бити завршен за две и по године, наводећи да је та деоница од великог значаја за привредни развој централне Србије.

Михајловић је у Скупштини Србије, образлажући Предлог закона о утврђивању јавног интереса и посебним поступцима ради реализације пројекта изградње инфраструктурног коридора ауто-пута Е-761, деоница Појате-Прељина, казала да је тај део земље био деценијама запостављен.

Она је додала да је Моравски коридор важан јер повезује око пола милиона становника, указујући да се Србија од 2012. године убрзано развија, повезује са суседима, али се, како каже, истовремено ради и на путевима у земљи.

"Остајемо при томе да се повезујемо с регионом, али је једнако важно да улажемо у путеве унутар Србије, зато је овај коридор важан. Сваки ауто-пут значи једну нову слику Србије, нова радна места, нове инвестиције, раст БДП-а”, рекла Михајловић.

Како је објаснила, инвестиције од пола милијарди евра као резултат дају раст БДП-а за један до један и по одсто.

"Србија је показала да може да гарантује инвестицију у претходних неколико година као и у годинама које су испред нас”, истакла је министарка.

Михајловић је навела да се такође ради на обилазници око Београда и да ове године почиње нови инвестициони циклус у области транспорта и инфраструктуре, али да је једини ауто-пут који повезује централну Србију - Моравски коридор.

Истакла је да се на том потезу налази око 20.000 малих и средњих предузећа и, за сада, једна индустријска зона.

“Ово је захтеван пројекат. Није само ауто-пут. Регулише се река Морава и све њене притоке и прави се телекомуникациони коридор. Три пројекта се налазе у једном”, рекла је Михајловић и додала да ће предлог закона убрзати реализацију.

 

Неистине опозиције о инфраструктурним пројектима

Михајловић је рекла да је неприхватљиво то што опозиција користи велике инфраструктурне пројекте, који су важни због свих грађана и бржег развоја Србије, за паушалне критике и сакупљање политичких поена.

“Да бисте нешто могли да критикујете, морате прво да се упознате са оним што се предлаже, као и са свиме што се ради у области инфраструктуре. Да сте то урадили, не бисмо у Народној скупштини слушали о уговорима који никад нису потписани и о наводним ценама изградње, датих на основу кафанских прича, и не бисте користили гласине да обмањујете грађане Србије”, рекла је Михајловић.

“Да вам је стало до тога да 500.000 грађана Србије добије ауто-пут који ће повезати два међународна коридора - Коридор 10 и Коридор 11, не бисте такође покушавали да неистинама створите утисак да овај пројекат, и посебан закон који се због њега доноси, представљају преседан по било чему, осим по томе што је реч о првом ауто-путу који ће повезати Србију изнутра”, навела је Михајловић.

 

 

 

Извор: Танјуг