Вести

Шапић: Београд испунио све своје обавезе

Ребаланс буџета треба да обезбеди да нам ништа не недостаје и да се реализује све оно о чему смо говорили у протекле две године. Најважније је да не постоји ниједна ствар која је угрозила функционисање града за ових годину дана, иако је град био у ситуацији у којој се није налазио претходних педесет година. Успели смо да наставимо све пројекте, успели смо да исплатимо сва социјална давања, а управо је у току исплата по 20.000 динара сваком основцу и средњошколцу, изјавио је градоначелник Београда Александар Шапић на седници Скупштине града.

Шапић је навео све оне ствари које нису постојале пре доласка ове градске управе, а које се често олако заборављају, пре свега у области социјалне заштите.

"Грађани су се до сада питали где је отишао новац, а сада се можда први пут највише види где је отишао новац јер свега онога чега није било данас има, иако пара у буџету има једнако као и раније, а трошкови су у међувремену порасли. И први пут им враћамо, а то сам исто радио и на челу општине Нови Београд", рекао је Шапић.

Шапић је подсетио да је, што се тиче социјалних мера и давања, градски буџет у последње две године потпуно исти, али да се успело пронаћи 150 милиона евра који су директно отишли у социјална давања.

"Подигли смо плате у јавном сектору, комуналним предузећима, а додатно смо увећали плате васпитачицама у предшколским установама, на шта је отишло 2,7 милијарди динара. Ту је и солидарна помоћ запосленима у јавном сектору, која је сада изједначена и за све износи 41.000 динара. Увођење бесплатних вртића и подизање субвенција за приватне вртиће на 33.000 динара, а било је претходно 23.000 динара, коштало нас је 5,5 милијарди динара. Од момента када је све то уведено, више нико није то споменуо", нагласио је Шапић.

"Уџбеници су нас коштали 2,5 милијарди динара, ђачка помоћ четири милијарде, и то су обавезе за које смо преузели одговорност", рекао је Шапић.

Наставља се и бесплатна настава енглеског језика за све предшколце, услуге од бесплатних личних пратиоца, персоналних асистената до геронтодомаћица и бесплатног уласка на базене, све то плаћамо, баш као и новогодишње ваучере за децу од 0 до 19 година и све запослене у образовном и предшколским систему Града, за које је издвојено око 20 милиона евра. Све ово је у оквиру 150 милиона евра који су обезбеђени из буџета Града Београда", нагласио је Шапић.

Шапић је нагласио да ће Град Београд задржати и у овој години све оне активности које је су трајале и у претходној 2023. години.

"Као што сте видели до сада, не постоји ниједна активност која је била угрожена или се није спровела. Штавише, управо је једна од нових ствари исплата садашње ђачке помоћи у вредности од 36 милиона евра, односно по 20.000 динара сваком родитељу. Ова акција је у току и требало би да буде завршена најкасније са 10–15. октобром", рекао је Шапић.

Шапић је истакао да се увео ред у јавни градски превоз од када је Град раскинуо уговор са "Кенткартом" и системом наплате "Бус плус".

"Сећамо се кампање која је кренула против те одлуке, односно да ће Град плаћати милионе евра одштете за такав потез, те да неће моћи да се купе карте и сличне информације, да би само након неколико месеци све утихнуло. Данас Београђани и гости престонице имају карте никад јефтиније, које се купују путем СМС порука, новац од наплате се вратио Граду, GPS систем је дуплиран, а апликација никад боља. Постављене су информативне табле и омогућено је плаћање путем платних картица. Пензионерима је омогућен доживотни бесплатни јавни градски превоз, без обнове сваке године, што је раније био случај, као и бесплатни превоз за средњошколце", истакао је Шапић.

Када је реч о приватним превозницима, Шапић је демантовао поједине медије да се ЈГП продаје приватницима. Подсетио је да су то исти превозници и имају од раније потписане уговоре са ГСП-ом, као и да су они интегрисани део јавног превоза још од краја деведесетих година прошлог века.

"Зашто се ниједан градоначелник до сада није фотографисао са аутобусима приватних превозника? Зато јер ниједан није хтео да се слика са кршевима, а који су могли да буду стари и до 10 година. Највећи број возила приватних превозника је долазио из Европе у расходованом стању. Сада је та одлука промењена и сада морају да имају 50 одсто нови возни парк, а за три године свих 100 одсто", указао је Шапић.

Шапић је истакао да ће управо због нових мера до краја године на улицама Београда бити 750 нових возила јавног превоза, а у наредне две године њих 1.300.

"Град је већ купио 100 нових аутобуса на гас, наручили смо додатних 150, а за следећу годину намеравамо да наручимо још 250 нових аутобуса на гас. Циљ је да се у центру града возе само нова возила на гас, којима ће управљати ГСП. Такође смо наручили и 25 нових трамваја, док је план да се наручи укупно између 80 и 100 нових трамваја и тролејбуса, што ће омогућити да за две, две и по године зановимо целокупни јавни превоз. То никада није урадила ниједна градска управа у тако кратком периоду", истакао је Шапић и додао да је одбио да узима старе швајцарске трамваје, јер како је објаснио, Град Београд више није у таквој позицији да се кршеви возе по улицама српске престонице, јер Београђани заслужују нове трамваје.

У току је пројекат, додао је Шапић, за постављање комунално-безбедносних станица и постављање камера у 220 основних и 400 вртића.

"Београд ће бити један од најбезбеднијих градова у овом делу Европе. Имаћемо један од најмодернијих софтвера који уочава оружје и тврде предмете. Очекујем да ћемо за месец дана отворити надзорни центар где ће бити повезане све камере, а имаћемо и посебне екипе које ће обилазити вртиће и школе", нагласио је Шапић.

Говорећи о уређењу Савске обале, Шапић је рекао да ће Београд као и раније бити препознатљив по сплавовима, али сплавовима који су уређени, безбедни, са пречишћивачима отпадних вода.

"Многи, који су сада саставни део Градске управе, нису веровали да ће ова област бити уређена, а на крају смо то заједно успели да изгурамо до краја и поносан сам на то", навео је Шапић.

Шапић је рекао да су такси возила у граду беле боје, те да то сада делује као успутна ствар, а раније је било незамисливо.

"Вратили смо назив 'Београдска арена', вратили смо грб Града и треба да га вратимо где год је то могуће. Број 11-0-11 има десетоструко више позива и једини смо у овом делу Европе који има један, централизован, број телефона. На томе и даље радимо, али је свакако значајно ефикасније и успешније. Наставило смо реконструкцију улица, а у последње две године реконструисали смо највећи број улица икада у овако кратком временском периоду", нагласио је Шапић.

Према његовим речима, у току је припрема за један од највећих саобраћајних пројеката у последњих 50 година, а то је изградња новог моста и тунела.

"Ова градска управа ће учини све да пројекат тунела ради паралелно са мостом. Ово ће у потпуности да промени саобраћајну слику града, смањиће гужве у саобраћају и загађење за 12 процената. Проширујемо булеваре, а Карађорђева улица треба да постане магистрални прстен и да пресече улазак у центар града, те да улазак у центар града не буде само Теразијски тунел. Морамо да се прилагођавамо развоју Београда и све то и радимо брже него икада раније. До краја године имаћемо 2.500 паркинг-места, завршена је гаража Пинки, ради се гаража у Влајковићевој, започети су радови на гаражи код Храма Светог Саве. Наставићемо изградњу 11 вртића, за које очекујем да ће бити готови у овој години, а спремамо и посебан пројекат за вртиће. Такође, наставићемо изградњу водовода Макиш–Младеновац, реконструкцију Трга Николе Пашића, ради се и Хитна помоћ, а у току су радови код Храма Светог Саве. Ускоро се завршавају пијаце у Обреновцу, Лазаревцу", нагласио је Шапић.

 

 

 

 

Извор: Танјуг