Вести

Шапић: Експо је национални пројекат

Градоначелник Града Београда Александар Шапић изјавио је да је "EXPO 2027" национални пројекат, а да ће Град Београд радити све што је неопходно у остварењу тог циља.

"Све што се тиче "EXPO 2027" углавном финансира Влада Србије, а Град Београд ће од њега профитирати и са стадионом и са пругом и са новим сајамским простором и развојем инфраструктуре", нагласио је Шапић.

Додао је да ће садашњи сајамски простор остати на свом месту све док се не изгради поменути нови, као и да тамошња "Хала 1" неће бити рушена, јер је законом заштићена.

"Овај сајамски простор је неуслован и подржао сам његово измештање, јер треба да има много боље услове, пре свега због паркинга и комуникације, а и сајамски простори углавном су свуда на рубу градова", напоменуо је Шапић.

Подсетио је и да одлука да се аутобуска станица пребаци донета пре десетак година, а да је у његовом мандату завршена.

"И мислим да је тамо боље него где је била, јер на крају крајева сада је тамо никао други град, Београд на води, а урбанистички планови и пројекти су потпуно промењени", рекао је Шапић.

Напоменуо је и да је нова аутобуска станица у центру Новог Београда, који више није као пре 40 година, и да се око њега "све више омотава град".

"У петак ћемо премијер Вучевић и ја бити на званичном отварању нове аутобуске станице и очекујем да од недеље ка тамо крене да функционише сав аутобуски саобраћај", најавио је Шапић.

 

Званично отварање нове аутобуске станице на Новом Београду биће у петак

Нова аутобуска станица на Новом Београду биће званично отворена у петак, а за викенд ће се сав аутобуски саобраћај пребацити на овај објекат, изјавио је Шапић.

Истакао је како очекује да ће од недеље, 29. септембра, аутобуска станица кренути да функционише након скоро шест година застоја у изградњи.

"До краја мог мандата на месту градоначелника, Београд више неће да буде исти град, јер ће доживети једну од највећих квалитативних промена у последњих 20 до 30 година", навео је Шапић.

Део тих промена, ако не и најважнији, како је рекао, јесте пројекат "Мали метро", који ће у потпуности изменити саобраћајну слику града.

Како је појаснио, Стари савски мост биће затворен почетком новембра за железнички саобраћај када ће кренути радови на њему.

Шапић наводи да крећу радови и на тунелу испод Економског факултета за који је потребно око годину дана да се изместе инсталације и тада ће доћи "кртица" која, кад крене да копа неће стајати док не ископа прво једну па другу цев.

"Процена је да ће за три и по године бити готов тунел, док ће мост бити готов за две. Мислим да ће то бити највећи саобраћајни пројекат у нашем граду. Заједно са новим мостом за који сам предложио да се зове "Нови српски мост" направићемо и пет кружних токова, проширити булеваре и направити потпуно нове приступне саобраћајнице са новобеоградске стране. Када се пређе на другу страну моћи ће да се бира да ли ће се ићи Карађорђевом улицом ка Калемегдану или Газели или ће се "урањати испод земље" и после два километра изаћи у Булевар Деспота Стефана. Тиме ћемо спојити два саобраћајно најудаљенија дела града, значајно смањити загађење и гужве у центру града", рекао је Шапић.

Поновио је да ће Нови мост имати по две траке у сваком смеру и трамвајске шине по средини као и бициклистичку и пешачку стазу са стране.

"До краја мандата ове градске управе требало би да буде готово свих пет кружних токова са новобеоградске стране као и проширене саобраћајнице, а булевар Јурија Гагарина ће постати главни булевар који ће спајати сва четири моста", поручио је Шапић.

 

 

Извор: Танјуг/РТС 1