
Шапић: Mењамо из корена слику јавног превоза
Градоначелник Београда Александар Шапић најавио је да ће у наредна два или три дана на улицама Града Београда бити пуштено још 80 нових аутобуса јавног градског превоза.
Шапић је приликом обиласка погона ГСП где су представљени нови аутобуси рекао да је 80 нових аутобуса пуштено у саобраћај и у јулу, чиме је за два или три месеца Град Београд добио 160 нових аутобуса.
"Ако се сећате, пре годину дана 100 возила смо ми купили, такође смо их пустили. Ако Бог да, овде ћемо да будемо сви заједно у октобру месецу када ћемо 350 возила да покажемо, који ће такође постати саставни део београдског јавног превоза. До краја године очекујемо 400, то је овај нови уговор", рекао је Шапић.
Шапић је рекао да од када је дошао на место градоначелника, закључно са 31. децембром 2024. године биће набављено 750 нових аутобуса.
"До краја 2026. године ће тај број порасти за још 500 и изаћи на 1.300. У међувремену сада већ припремамо финансије да уђемо у куповину 80 нових трамваја и 80 нових тролејбуса, а 25 нових трамваја стижу већ јер је тај уговор потписан и већ смо кренули то да исплаћујемо. Ми ћемо наручити још 250 нових гасних аутобуса за наше градско-саобраћајно предузеће и ГСП већ у року од најкасније годину и по дана неће имати ниједно возило у центру града које није на гас, већ ће сви бити еколошки на гас", рекао је градоначелник Шапић.
Шапић се осврнуо и на плате и положај запослених у ГСП и рекао да је просечна плата у августу месецу возача била 116.000 динара, а плата у одржавању 93.000 динара.
"С тим што од 1. септембра је уследило ново повећање за 10 процената. По уговору радници од ГСП имају 33 дана одмора минимум законски је 20 ноћни рад минимум, законски је увећање 26 одсто, они имају 50 одсто, током празника кад раде плаћа се 125 одсто, законски је 110 одсто", објаснио је Шапић.
Шапић је рекао да ће се ограничити брзину кретања аутобуса у граду на 55 километара на сат.
Шапић је додао да што се тиче техничких прегледа возила, то није до града Београда, да и на то не може да утиче Град, али је сагласан да је то важно питање на којем мора да се ради.
"Сада имају никад веће обавезе. Апсолутно сагласан да треба да се контролише и ми смо у последње две године исписали на десетине милиона динара казни приватним превозницима", рекао је Шапић.
Шапић је додао да ниједан радник ГСП није остао без посла, због тога што је Град мењао форму функционисања.
Шапић је одговарајући на питања новинара зашто је поскупела реконструкција Трга Николе Пашића, а рок за завршетак радова продужен, рекао да не зна и да је то посао Секретаријата за инвестиције.
"Не знам који су разлози. Проблеми при пројекту често се дешавају. Ево рецимо на Влајковићевој гаражи раде кинески инвеститори, појавиле су се неке подземне воде које нема у пројекту. И зауставили су им све поновно на два месеца, али се надам како су рекли да ће завршити на време. Не знам који је разлог, нећу да правдам извођаче", рекао је он.
На питање зашто је поскупео паркинг у Београду, Шапић је рекао да претпоставља да је због инфлације и да расту трошкови, као и да је пре годину дана поскупео за пар динара, а пре тога није 11 година.
"Ипак нека инфлација постоји. Сад је заустављана. Ми смо имали озбиљну инфлацију претходне две године. Тога смо свесни. Сви желимо да будемо фер. Па немогуће је да стално тражите нова паркинг места, а да не поскупи паркинг. Од чега да их правимо? Проблем паркирања је проблем свих великих европских градова", рекао је Шапић.
Шапић је истакао да је донекле решење у изградњи гаража.
Шапић је рекао да ће у Блоковима од 61 до 64 на Новом Београду бити изграђено 510 нових паркинг места.
"Нешто више од 200 паркинг места је урађено, ради се до краја године. Последњих годину и по дана по мом доласку, урађено је 1.300 паркинг места. Ми ћемо завршно са овом годином отворити нових 2.500 са тих 510. Гаража Пинки је отворена, у Влајковићевој се ради. Започели смо гаражу код Храма Светог Саве на Врачару", рекао је он.
Додао је да паркинг место не може исто да кошта у центру или на периферији и да је тренд свих великих градова да се возила изместе из центра и више користи јавни превоз.
Опозиција до понедељка да нам да предлог за директора Апотеке Београд, подржаћемо то
Шапић је рекао да остаје понуда и даље опозицији да понуди кадровско решење за директора Апотеке Београд и да до понедељка може да достави решење и име председнику Скупштине града Николи Никодијевићу и да ће то подржати.
"До понедељка ко донесе највећи број потписа Николи Никодијевићу, на тај број добија и наших 64 и биће изабран за в.д. и да реши проблеме. Уколико се деси да не дође нико, пошто су рекли да ми изабремо неког од запослених, ево нека они изаберу. Донесите потписе и даћемо подшку искрену да то успе", рекао је Шапић, али како је додао да не траже да се мења више закона, одговарајући на питање медија да ли је добио предлог опозиције и да ли ће исти подржати, приликом обиласка нових аутобуса.
Шапић је додао да ће Град стати уз новог директора Апотеке Београд.
"Урадићемо све што нови директор Апотеке Београд буде захтевао и што буде било у оквиру његове надлежности, јер ми нисмо то знали боље. Нисмо нашли боље решење, ако имају и запослени нека предложе, али немојте да нам дајте решење где треба да мењамо више закона, онда ми нисмо адреса за то", рекао је Шапић.
Шапић је навео да ако опозиција нема решење, да стоји на располагању и запосленима да дају решење.
"Немам проблем са истином, немам проблем и кад погрешим, немам проблем и да кажемо да нешто не знамо, не знамо да водимо апотеке. И можда сам требао тиме раније да се бавим, можда би ово требало буде тема пре годину и по дана, не могу све да стигнем, не може. А ако кажу (опозиција) да немају, онда ћемо ми видети у следећих месец дана, онда да питамо запослене, нек дају они, јер видим и тамо постоје неки који имају решење, слушао сам неке госпође на телевизији", рекао је градоначелник Шапић.
Извор: Танјуг