
Танасковић: Све постојеће пруге су у плану реконструкције
Директорка "Инфраструктура железница Србије" Јелена Танасковић рекла је, гостујући у Дневнику РТС-а, да је у понедељак почело званично тестирање деонице пруге Нови Сад-Суботица, а од 24. септембра је кренула прва вожња.
"Та прва вожња је ишла брзином од 50 километара на час по неком плану који је унапред Дојче бан направио са нашим експертима. Требало је прва два дана да се вози у тој брзини. Међутим, већ јуче је брзина подигнута на 70 километара на час. Данас ће пробати да подигну брзину на 100, 120 и 140. Уколико све буде како треба, надамо се да би сутра већ могла да се достигне брзина од 200 километара на сат", напоменула је Танасковић.
Према речима Танасковић, то је изузетно важна информација јер заправо говори да нема великих неправилности, да је урађено све како треба и да све иде по плану.
Компанија "Дојче бан" ће бити у Србији до 4. октобра.
"Након тога ми настављамо са тестирањем до 10. октобра и надамо се коначном извештају 8. новембра", додаје Танасковић.
Танасковић очекује да ће се до краја новембра отворити ова деоница.
"У сваком случају, то ће се догодити ове године јер просто морамо да сачекамо све сертификате. Иначе, холандска компанија "Ricardo Certification" ради сертификацију. Она је одрадила и сертификацију прве две деонице Београд - Нови Сад, тако да сад раде и ову деоницу. Наравно, уз све дозволе и оно што је неопходно како би се ова деоница пустила", навела је Танасковић.
Танасковић је рекла да ће вожња трајати тачно 76 минута, онако како сада мерења показују.
"Од Београда до Новог Сада потребно је 36 минута, а од Новог Сада до Суботице треба да буде у трајању од 41 минута. Значи, до границе са Мађарском ћемо долазити за 76 минута, како данас показују сва мерења. Иначе, ми смо до сада путовали до Суботице из Београда за 4 сата и 37 минута“, упоредила је Танасковић.
"Врло брзо, већ током следеће године, моћи ћемо у току једног дана да одемо на кафу у Будимпешту и да се вратимо", навела је Танасковић.
Што се тиче мађарског дела територије, експерти кинеске фирме која је код нас радила, селе се на мађарску страну и настављају свој рад.
"Јуче сам имала прилику да се састанем са комплетном кинеском делегацијом која је овде радила у протеклом периоду и протеклим годинама на изградње ове деонице. Они се селе, након што се пусти наша пруга, на мађарску страну, током следеће године би требало да буде пуштена и пруга до Будимпеште“, истакла је Танасковић.
Додаје да ћемо за мање од три сата путовати до Будимпеште из Београда, што је заправо спајање са југоисточном Европом.
"Ту је чвориште, тако да ћемо моћи да путујемо у све европске земље јер из Будимпеште може да се иде даље по Европи и заиста је та мрежа развијена и функционишу одлично", подвукла је Танасковић.
Танасковић је рекла да Европа изузетно пуно користи возове као превозно средство и кад уђете у брзе возове - тај комфор је потпуно идентичан комфору авиона, можда чак и удобније јер гледате природне пределе, пруга увек иде кроз природу и пут прође "невероватно брзо уз кафицу".
Српска железница пре недељу дана је обележила 140. рођендан.
Танасковић је рекла да српска железница заправо целе ове године обележава ту велику годишњицу.
"Некако је то поистовећено са првом пругом која је изграђена у Србији 1884. године, 15. септембра. И овај датум је и узет као датум рођендана српске железнице. Све постојеће пруге су у плану реконструкције и модернизације, нове се граде, просто се отварамо и ка југу и ка северу, тако да иду планови у смислу озбиљног ширења инфраструктуре железнице у Србији и ја се искрено надам да следећи рођендан ће већ бити са много више деоница", закључила је Танасковић.
Извор: РТС 1