Вести

Весић: Истовремено са изградњом метроа ради се модернизација мреже БГ воза

Истовремено са изградњом две линије метроа започињемо проширење и модернизацију БГ воза, а када све буде завршено Београд неће имати ни једно возило у јавном превозу које ће бити еколошки неприхватљиво, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић.

Весић је рекао да је делегација Београда разговарала о томе у Москви са представницима компаније "Синара" и Руске државне железнице. Подсетио је да, када је током фебруара потпредседник Владе Руске Федерације Јуриј Борисов био у Београду, у разговору са председником Вучићем руска страна изнела је предлог да учествује у модернизацији БГ воза и договорено је да се започне са разговорима.

"На основу тога смо са руском страном саставили заједнички тим и за мање од месец дана дошли у ситуацију да можемо да причамо о томе. Истовремено, уз изградњу две линије метроа започињемо и проширење БГ воза. У овом тренутку БГ воз функционише између Батајнице и Овче, на деоници у дужини 31 километар, између Ресника и Овче на деоници у дужини 23 километра. Пре две године отворили смо две нове линије БГ воза, Младеновац – Београд центар – Овча у дужини од 62 километара, као и линију Овча – Лазаревац у дужини од 68 километара. Када будемо завршили реконструкцију БГ воза грађани који живе у Батајници, Младеновцу и Лазаревцу имаће БГ воз на сваких 15 минута у шпицу и сваких 30 минута ван шпица", најавио је Весић.

Прецизирао је да ће се у првој фази развоја БГ воза градити тунел и два нова колосека између Новог Београда и Батајнице, јер ће између Батајнице и Овче фреквенција бити на 10 минута у шпицу и 20 минута ван шпица.

"Затим ћемо радити комплетно нову пругу између Земуна и тако ћемо повезати Аеродром "Никола Тесла" и национални стадион, односно центар Сурчина. Осим тога, радимо недостајући депо и купујемо 31 нову гарнитуру, а до нове године и 11 гарнитура", истакао је Весић.

Весић је додао да ће се у другој фази повезати Сурчин и Обреновац, урадиће се недостајућа инфраструктура између Макиша и Карабурме и део од центра Београда до Новог Београда са Мостом преко Саве, односно два нова колосека. У трећој фази радиће се углавном дупли колосеци према Лазаревцу и Младеновцу.

"Када све буде завршено, први пут ћемо повезати све делове Београда, односно приградске општине са Београдом, те ће грађани моћи да живе у Лазаревцу а раде у Београду, и обратно. Тада ће то бити јединствени систем са две линије метроа и проширеном линијом БГ воза. Захваљујући томе ћемо 2030. године моћи да кажемо да ће основни подсистем превоза у Београду бити шински превоз. Он не зависи од гужви, потпуно је аутономан и еколошки прихватљив", рекао је Весић.

Весић је додао да је већ расписан тендер за куповину сто нових аутобуса на гас, те да ће Град у наредних шест година сваке године куповати по сто аутобуса, а до 2028. године град ће имати на располагању 600 нових аутобуса.

"Када све то буде завршено, 2030. године Београд неће имати ни једно возило у градском превозу које ће бити еколошки неприхватљиво. Колико је то велики успех говори  податак да је Париз за остварење истог задатка себи задао рок до 2025. године, а Париз је неупоредиво богатији од Београда", истакао је Весић.

 

Србији је потребан сопствени модел у борби против пандемије

Србија мора да креира сопствени модел за борбу против пандемије вируса корона. Требало би да тај модел буде прилагођен нашим условима и важно је да размишљамо на тај начин, јер захваљујући председнику Вучићу, Србија по први пут у историји може да намеће светске трендове, креира политику и буде узор другима, рекао је Весић.

Потребу за сопственим моделом објаснио је чињеницом да Србија има више вакцинисаних и ревакцинисаних од велике већине земаља, ако се узме у обзир број становника.

"Зато не би требало да "преписујемо" туђе моделе јер мислим да тако можемо да будемо веома успешни. Важно је да се што више људи вакцинише, јер је то једини начин да изађемо из ове ситуације, наравно, уз стриктно поштовање мера и рад економије", поручио је Весић.

Изразио је мишљење да би требало да се омогући људима који су ревакцинисани повратак нормалном животу након истека две недеље од ревакцинације.

"Требало би да пронађемо начин како да то функционише, а да не представља дискриминацију, јер свако има право на избор хоће ли се вакцинисати или не. Ипак, нема разлога да, уколико се неко показао одговорним према сопственој породици, према себи, другима и држави, не пронађемо модел да се такав појединац врати нормалном животу. Захваљујући председнику Вучићу, који је обезбедио довољан број вакцина, Србија је међу најуспешнијим државама у свету. Налазимо се међу првих 10 земаља света по овом питању, што значи да, процентуално, у односу на број становника имамо много више вакцинисаних и ревакцинисаних у односу на Немачку, Француску или Аустрију. Наши репери су Велика Британија и Израел, па не би требало да "преписујемо" мере од земаља које су мање успешне од нас. Немачка има мање успеха од Србије у борби против короне, а исто важи и за Француску", рекао је Весић.

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Пинк