Вести

Весић: Најважнији циљ за Београд је да добије метро

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је да је данас историјски дан за Београд и Србију, јер се остварује сан дуг више од 50 година.

Подсетио је да је идеја о изградњи метроа први пут споменута 4. децембра 1970. године.

"За ову 51 годину, било је је добрих и лоших времена, када није имало и није имало пара, али никада се није десило да на једном месту постоји толика политичка воља за изградњу метроа, снага стручњака и да је обезбеђен новац", рекао је Весић.

Весић је захвалио председнику Србије Александру Вучићу који је дао максималну подршку овом пројекту и додао да ће Влада Србије финансирати овај пројекат.

"4,6 милијарди евра за прве две линије метроа, то су четири годишња буџета Града Београд. Град то не би могао да исфинансира сам", рекао је Весић.

Овај пројекат, каже, значи да ће бити изграђено нових 42 километара шина за метро, нових 46,2 километра трамвајсих шина, нови депо на Макишком пољу.

Весић је навео да ће овај пројекат спојити приградске општине, као што су Обреновац, Сурчин, Лазаревац, Сопот, Барајево, са центром града.

"Београд ће постати јединствена целина", нагласио је Весић и додао да ће Београђани и Београђанке добити саобраћај који је независтан од гужве у граду и који је еколошки исправан.

 

На Макишком пољу биће срушени сви нелегални објекти

Ниједан нелегални објекат изграђен на Макишком пољу не може да буде легализован, пошто у тој зони није дозвољена градња и за све те објекте су донета решења за рушење, изјавио је Весић.

Сви ти објекти морају да буду срушени, рекао је Весић.

Како је рекао, у питању је зона водоизворишта где ти објекти не могу да остану.

"Ми имамо у овој земљи више од милион бесправних објеката, успели смо да зауставимо нелегалну градњу последњих неколико година, веома драстичним мерама у Београду - да не могу да се продају и другим", рекао је Весић.

Навео је да су нелегални објекти наслеђени проблем који једном мора да се реши на овај или онај начин.

"На Макишком пољу нелегални објекти не могу да остану зато што не постоји за тако нешто законски основ", поручио је Весић.

 

Метро не стиже до сваког насеља ни у другим градовима

Весић је изјавио да разуме да не могу сви да буду задовољни јер метро не може да дође до сваког насеља, али и додао да ни у другим градовима света метро не пролази кроз свако насеље.

"Не долази до сваког насеља ни у Лондону, ни у Бечу, ни у Москви. Зато постоје други видови превоза", рекао је Весић и подсетио да је планом генералне регулације шинских система, који ће ускоро бити пред градским одборницима, осим изградње метроа, предвиђено проширење БГ воза и трамвајске мреже.

Тај план, навео је Весић, биће усвојен на седници Скупштине града која ће бити одржана 8. новембра.

Одговарајући на питања новинара, након потписивања уговорног споразума за пројекат изградње инфраструктуре и насипање платоа за депо метроа у Макишком пољу, Весић је подсетио да су законом, приликом усвајања урбанистичких планова, предвиђене две јавне расправе - приликом јавног увида и генералног увида.

Те јавне расправе, додао је, служе како би сви који су заинтересовани дали своје примедбе, како би се сучељавали аргументи и изабрало најбоље решење.

Подсетио је да су, када је у питању план генералне регулације шинских система, неки од предлога усвојени.

"Усвојени су неки од предлога од стране планске комисије која је стручна, није бирана по било каквој партијској линији, већ је чине архитекте и други стручњаци, као и од стране Урбанистичког завода који је наша најреферентнија институција када је у питању урбанизам, ако се изузме Архитектонски факултет", рекао је Весић.

Навео је да му је жао што се у јавности, када је реч о плану генералне регулације шинских система, прича само о метроу јер, поновио је, тај план предвиђа и проширење БГ воза и трамвајске мреже.

Подсетио је су у јавној расправи о том плану учествовали и представници Грађевинског факултета чије примедбе нису усвојене.

"Њихови аргументи нису прихваћени од стране других стручњака, остали су у мањини. Жао ми је што су донели одлуку да не учествују у овако великом и историјском пројекту, јер ово је велики пројекат за све институције у Србији. Ово је велика прилика за све наше факултете - Економски, Архитектонски, Саобраћајни, Грађевински... да учествују у овом пројекту, то су референце које могу да им помогну да у свету добијају сличне послове", рекао је Весић.

Како је додао, то што су остали у мањини не значи да им врата нису отворена и додао да увек могу да се прикључе овом пројекту.

"Прва линија метроа се ради до 2028. године, друга до 2030. године. Имају времена да промене мишљење и прихвате учешће у овом пројекту", рекао је Весић.

Говорећи о томе какве су референце страних стручњака, када је у питању пројекат београдског метроа, навео је да је компанија "Ежис" учествовала у више од 60 пројеката пројектовања метроа у свету.

"Па погледајте какве су им референце и који све стручњаци раде за "Ежис". Можете да одете и на сајт ЊСП, велике британске компаније која је такође учествовала у пројектовању неколико десетина метроа широм света", рекао је Весић.

 

Клинички центар биће повезан метро станицом Мостар подземним пролазом

Весић је најавио да ће Клинички центар у Београду бити повезан подземним пролазом и покретним степеницама са будућом метро станицом Мостар.

"Прва линија метроа Макишко поље-Миријево потпуно је дефинисана, с тим што је једно удружење грађана предложило девијацију према Лабудовом брду и Цераку, што је ушло у план", рекао је Весић.

Весић је рекао да ће се та девијација радити у неком наредном периоду и да се у свим градовима који имају метро он стално дограђује.

Када је реч о другој линији, Весић је рекао да није видео неке велике примедбе.

Навео је да је један од захтева ту био да метро пролази испод Клиничког центра, али да нигде у свету метро не пролази испод болница.

"Метро станица Мостар се налази буквално 400 метара од Клиничког центра и предвиђено је да се из дворишта Клиничког центра направи подземни улаз где би се покретним степеницама ишло право у станицу Мостар, то је као да имате метро станицу", рекао је Весић.

Такође, додаје да ће Железничка станица Прокоп бити обухваћена трећом линијом београдског метроа.

Весић је рекао да је сигуран да ће се у Београду градити у будућности и четврта, пета и шеста линија метроа.

 

 

Извор: Танјуг