Вести

Весић: Триста таблета на поклон деци са Косова и Метохије

Град Београд је обезбедио 300 таблета српској деци на Косову и Метохији која су слабијег материјалног стања. Таблети су послати и подељени најугроженијим малишанима, изјавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Весић је подсетио да је 69.792 деце од трећег до шестог разреда у Београду добило таблете, а 6.972 учитеља и наставника лаптопове.

"Са нашим људима који воде српски народ на Косову и Метохији договорили смо се да обезбедимо 300 додатних таблета нашој најугроженијој деци. Ти таблети су стигли, подељени су деци и ово је само још један начин како Београд наставља да помаже наш народ", истакао је Весић.

Заменик градоначелника Београда је најавио да ће се и даље пружати помоћ грађанима Косова и Метохије, подсећајући да је Град помогао да се изгради парк у Косовској Митровици, те да је прошле године завршена и друга зграда са 42 стана за српске породице које су протеране 2004. године.

"Српска деца на Косову и Метохији треба да имају све што имају деца у Београду, а када видите ту децу како се радују, онда посао којим се бавите има смисла. Пресрећан сам због тога што смо обезбедили додатних триста таблета за ову децу", рекао је Весић.

 

Наредног месеца почиње градња метроа

Метро ће почети да се гради наредног месеца, најавио је Весић осврћући се на бројне коментаре у вези са овим највећим саобраћајним пројектом у Београду.

"Са свих страна се напада овај пројекат, од тога да уопште не треба да се гради до тога да ће сви да погину у метроу. Свака велика метропола у Европи има метро, а београдски ће радити Французи и Кинези. Први умеће у томе доказују што не само Париз него и други градови у Француској имају метро, а Кинези су изградили више од три стотине километара метроа последњих година у Кини. Замера се и на линијама метроа, па је чак понуђена траса метроа из 1981. са улазним подацима из те године. Тако је предложено да станице метроа буду на 350 метара, а ако је познато да су композиције дуге око сто метара, то значи да чим би кренуле оне би заправо морале да стану. Напади су покушај да се заустави изградња јер је то доказ да неки пре нису били способни нити су знали, а подсетићу да се о метроу у Београду прича већ 51 годину", рекао је Весић.

Метро почиње да се гради у новембру и то је процес који не може да се заустави, поручио је Весић, указујући да се исти сценарио напада поновио и за Београд на води, Трг републике, фонтану на Славији, споменик Стефану Немањи.

"Ипак, добра вест за грађане Београда јесте да ће се метро градити и да ће имати три линије: од Макиша до Миријева, дужине 21 километар и исто толико станица, затим од депоа на Бежанији такође до Миријева, дужине 19,2 километра са 22 станице, са трасом према железничкој метро станици у Земуну, а планирана трећа линија метроа, која се сада неће градити, биће на потезу Бањица – Блок 61, дужине 22,7 километра са 23 станице", истакао је Весић.

Колико је важан метро, једнако је важно и проширење БГ воза, додао је Весић.

"Данас имамо скоро 197 километара са 104 поласка и то Батајница–Овча 30 километара, Ресник–Овча 36 километара, Младеновац–Овча 62 километра и Лазаревац–Овча 68 километара. Нажалост, према Лазаревцу и Младеновцу има три и шест полазака дневно. Планом је предвиђено да имамо четири градске линије БГ воза и три приградске. Укупна дужина биће 223 километра, са 76 станица и 500 полазака дневно", навео је Весић.

Весић је прецизирао да је према Нацрту плана генералне регулације шинских система предвиђено 42,6 километара нових трамвајских мрежа. План је да се продужи мрежа од Јурија Гагарина на Бежанијску косу, од Пожешке према Цераку, као и од Богословије према Ади Хуји на леву обалу Дунава.

"Зато нам и требају нови трамваји. Град Београд се спрема да распише тендер, односно да у наредних десет година купи 120 нових трамваја, чиме ћемо потпуно заменити комплетни трамвајски возни парк. Врло брзо ћемо расписати и тендер за куповину 80 тролејбуса, које ћемо купити у наредних пет година", рекао је Весић.

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Пинк