
Весић: Велики инфраструктурни пројекти у Подрињу
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да ће бројни инфраструктурни пројекти, које је председник Србије Александар Вучић најавио у разговору са грађанима Подриња, омогућити нове инвестиције у том крају, драстично подићи животни стандард грађана и учинити да тај део Србије постане један од најразвијенијих.
Весић, који је са председником Вучићем обишао радове на неколико важних пројеката у Подрињу, рекао је да је председник посетом том делу земље само наставио своју праксу да разговара са грађанима.
"Председник Вучић ради оно што би министри, директори, сви на јавним функцијама требало да раде - да примају грађане и саслушају њихове проблеме, иако има директора који то не чине, мислећи да су важнији од грађана. Председник разговара са људима, слуша њихове проблеме, како би решио оно што може на лицу места, али и да им каже шта све планирамо да урадимо у њиховом крају", рекао је Весић за ТВ Прва.
Међу неколико најважнијих инфраструктурних пројеката који ће се реализовати је и брза саобраћајница Лозница – Мали Зворник.
"У децембру завршавамо деоницу Шабац – Лозница, дугу око 54 километра и на захтев председника издали смо налог да почне пројектовање деонице Лозница – Мали Зворник, дуге 21 километар, са обилазницом око Лознице", прецизирао је министар Весић.
Такође, истиче да ће бити обновљена пруга Рума – Лозница – Мали Зворник, дуга 104 километра, која је део железничке везе Београд – Сарајево, као и пруга од Ваљева до Лознице, која ће Подриње спојити са пругом Београд – Бар.
Весић је указао и на значај друмске везе Љубовије са Ваљевом, односно пута дугог око 67 километара, на којем ће бити урађен тунел Прослоп, који ће омогућити да се Подриње брже повеже са Ваљевом, а то значи да ће не само Љубовија, већ и Братунац, Скелане, преко Ваљева излазити на ауто-пут "Милош Велику".
"То су велики инфраструктурни пројекти у Подрињу, као део напора да се доведу нове фабрике у тај део земље, да се људи ту досељавају, да живе боље и да тај крај буде један од најразвијенијих делова Србије", поручио је министар Весић.
Када је реч о Банату, где ускоро почиње иградња моста у оквиру изградње ауто-пута Београд – Зрењанин – Нови Сад, Весић је рекао да ће Банат од једног од најзапостављенијих делова, у који се готово 50 година није улагало, постати део премрежен путевима, што ће привући инвеститоре.
"Ауто-пут Београд – Зрењанин – Нови Сад, уз пругу Панчево - Суботица, за Банат је најважнији и оживећемо тај део Србије. Када буде готово тај правац од Београда до Зрењанина стизаће се за 30-ак, а од Зрењанина до Новог Сада за 15-ак минута", рекао је Весић и додао да тај посао ради Шангдонг, једна о најбољих кинеских компанија, због чега је сигуран да ће пут бити изграђен у року, односно за шест година колико је и планирано.
Најавио је и обнову пруге Панчево – Зрењанин – Кикинда, која се затим рачва ка румунској граници и ка Суботици, као и пруге и пута Београд – Вршац – румуска граница, уз нови мост код Беле Цркве пеко Дунава који ће Банат спојити са Браничевом.
"Тада ће Банат заиста бити премрежен добрим путевима, што значи нове инвестиције и бољи живот за грађане", закључио је министар Весић.
У току постављање 10 "супер брзих" електричних пуњача на ауто-путевима
Весић је изјавио да је у току постављање 10 "супер брзих" електричних пуњача на ауто-путевима и да је циљ да до априла наредне године на српским ауто-путевима буде постављено 164 е-пуњача.
"Сада имамо осам јавних електричних пуњача, у току је постављање још 10. То су супер брзи пуњачи, снаге 300 киловата. Наш план је да до априла имамо 164 е-пуњача", рекао је Весић за ТВ Прву.
Весић је подсетио да је на тендеру изабрана домаћа компанија, која ће 16 одморишта дуж ауто-путева претворити у "зелене станице".
"На првих шест почеће да постављају пуњаче у новембру. На сваком ће моћи да поставе између пет и 20 е-пуњача, што значи да ће их укупно бити најмање 80, а највише 320", рекао је министар Весић.
Весић је најавио и да ће у новембру бити постављено најмање 30, а да ће затим до априла наредне године бити уређиване по две зелене оазе са пуњачима.
Додао је и да су изменама Закона о планирању и изградњи бензинске пумпе обавезне да на четири места за точење горива имају по један е-пуњач.
"То значи да ћемо до априла имати 164 пуњача. То јесте довољно за ауто-путеве, али морамо више да учинимо да појачамо мрежу е-пуњача у градовима", напоменуо је министар.
Весић је изнео податак и да је у Србији, закључно са августом, укупно регистровано 3.629 електричних аутомобила. Од тог броја, чак 1.101 возило, односно око 40 одсто, регистровано је само прошле године.
"Само у овој години, до краја јула регистрована су 152 путничка и 107 лаких теретних електричних возила", додао је министар.
У том смислу, навео је да се, ради подстицања грађана да се одлуче за електрична возила, припрема сет мера, у сарадњи са Министарством за заштиту животне средине и Министарством рударства и енергетике, у складу са захтевом председника Вучића.
"Тај сет мера омогућиће попусте за оне који користе ту врсту возила. Изменама Закона о безбедности саобраћаја, које ради МУП, тражимо посебну боју таблица за е-аутомобила, попуст на путарине, као и да локалне самоуправе могу да дају попуст за паркирање", рекао је Весић.
Додао је и да се произвођачима разговара о томе да се, уз субвенције уз које се купи више од 95 оваквих возила, нађе начин да се ономе ко купи е-возило, инсталира мали пуњач, слабије снаге, за кућу, како би могао да пуни свој аутомобил.
"Мора да постоји одговарајућа инфраструктура, да би се куповала електрична возила. Србија је транзитна земља, ми ове године очекујемо приход од најмање 48 милијарди динара од путарине и морамо да задовољимо потребе возача. Све је више електричних возила и томе морамо да се пилагођавамо", нагласио је Весић.
Извор: Танјуг/ТВ Прва